حمید حلمی به مناسبت ۴۰ سالگی نظام مقدس ایران در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر یادآور شد :به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های شگرف و چشمگیری در شاخه های مختلف صنعت برق در شهرستان خوی حادث شده که تمامی این موفقیت ها و پیشرفت ها مرهون تلاش ها و اقدامات سازنده ی دولت ها در سال های پس از انقلاب می باشد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به توان تولید برق در قبل از انقلاب تصریح نمود: شهرستان خوی از همان سالهای قبل از انقلاب هیچ گونه زیرساختی در تهیه و تولید انرژی برق نداشته و بعد از انقلاب بود که چرخه های تولید صنعت برق در این شهرستان به چرخش درآمده و ۲۵۰مگاوات برق در این شهر تولید و به شبکه توزیع کشور اضافه شده است .تولید برق فرآیندی است که در نیروگاه سیکل ترکیبی خوی تجلی یافت و این شهر را به مرکزیت تولید برق در شهرستان و استان های همجوار مبدل ساخت.

 

 

مدیر شبکه توزیع برق خوی در محور بعدی گفتگو با اشاره به پست های فوق توزیع برق در سال های قبل و بعد از انقلاب ، تصریح داشت: قبل از انقلاب این شهر دارای تنها یک پست ۱۵ مگاولت بود که این امکان تنها می توانست نسبت به تغذیه قسمت هایی از شهر اقدام نماید که خوشبختانه اکنون ۴ پست فوق توزیع برق با ظرفیت ۲۲۰ مگاولت آمپر در شهر فعال می باشد.

 

 

این استاد دانشگاه با اذعان به پیشرفت های قابل ملاحظه در شاخه توزیع برق در شهرستان یادآور شد:با مراجعه به آمار و نیز با کمی تامل می توانیم به نیکی دریابیم سیستم توزیع برق اکنون چه متر و معیاری نسبت به سال های قبل از انقلاب داشته و آمار اسمی مشترکین برق قبل از انقلاب در شهرستان، تنها ۰۰۰/۱۳ مشترک می بود که به برکت نظام این رقم با جهشی چشمگیر به  ۰۰۰/۱۳۳ مشترک که در ۲۱۴ شهر و روستا قرار دارد رسیده است.

 

 

وی افزود : هم اکنون می توان این نکته را متذکر شد که هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در شهرستان وجود ندارد که برق دار نداشته باشد و این نوید را به همشهریان عزیز می دهیم در سال ۹۸ با حمایت مسئولین بتوانیم روستاهای زیر ۱۰ خانوار را با کمک انرژی های پاک ( پنل های خورشیدی ) برق دار نمائیم.

 

 

مهندس حلمی با مهم قلمداد نمودن اقدامات زیرساختی صنعت برق در شهرستان خوی تصریح نمود: امروزه توانسته ایم با اتحاد و همدلی همکاران و مسئولین بستری را برای ورود فعالین عرصه خصوصی در صنعت زیر ساختی برق فراهم نمائیم تا بخش های سرمایه گذار با طیب خاطر جهت سرمایه گذاری در این عرصه ها برآیند و مصداق این بسترسازی ، ایجاد و اخذ مجوز برای احداث یک پست فوق توزیع برق ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت در سفر اخیر ریاست جمهوری می باشد که امیدواریم در آینده ای نزدیک با همکاری بخش خصوصی این پست فوق توزیع را عملیاتی و در اختیار همشهریان قرار دهیم .

 

 

حلمی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای همسو شدن با دولت الکترونیک و نیز کاهش مراجعات مردمی و تکریم ارباب رجوع افزود : شبکه توزیع برق با تعاملی که با سایر نهادهای خدمات رسان از قبیل دفاتر پیشخوان دولت داشته توانسته طیف گسترده خدمات مشترکین را در این دفاتر ارائه نماید تا در کوتاهترین زمان نسبت به رفع و رجوع کارهای مربوطه برآیند. مشترکین محترم همچنین می توانند از طریق سیستم گویا با شماره ۳۳۴۵۲۳۰۰ کارکرد خود را اعلام و با شماره ۴ رقمی ۱۵۲۱ نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نمایند .

 

 

وی در خاتمه به تعداد پروژه های در دست افتتاح در ایام دهه فجر اشاره و خاطر نشان شد : امسال با تمامی تلاش ها ۱۱ پروژه در دست افتتاح خواهیم داشت تا بتوانیم در جهت خدمت رسانی بهتر به همشهریان عزیز برآییم .

 

 

انتهای پیم/