محرم اکبرزاده شهردار خوی در گفتگو با آذرباخیش هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت های گردشگری و صنعتی شهرستان خوی بیان و گفت : جشنواره گلاب گیری در شهرستان خوی ظرفیت سنتی و بومی بسیار خوبی را برای معرفی در کشور های همسایه به منظور توسعه صنعت ‌گردشگری ایجاد کرده است بطوریکه می توانیم با دعوت از نمایندگان همسایه های خود برای شرکت در جشنواره; ظرفیتهای بی نظیر خوی را برای جذب گردشگر معرفی کنیم.

وی از افزایش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۸۰هزار لیتر گلاب در این شهرستان استحصال شود و براساس شناسنامه تهیه شده از گلستانهای این شهرستان در بیش از ۱۵۵هکتار از باغات منطقه گل محمدی کشت شده است که پیش بینی می شود ۶۱۰ تن محصول گلبرگ از گلستانهای این شهرستان برداشت شود.

شهردار خوی افزود: شهرستان خوی یکی از خاستگاههای گل محمدی در کشورو قطب اول تولید این محصول در آذربایجان غربی است و از فواید گل محمدی خوی می توان به ارزش غذایی فراوان,مفید در درمان زخم معده ، ضعف عمومی ، بیماریهای صفراوی ، اسهال و جلو گیری از صرع و تقویت قلب اشاره کرد.

گفتنی است این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تولید کنندگان گل محمدی و بانوان کارآفرین حوزه گیاهان دارویی برگزار شد.

انتهای پیام/