به گزارش خبرنگار آذرباخیش ، در این مراسم که با حضور گسترده علما و روحانیون شیعه و سنی  شهر های شمال استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی برگزار شد، حجت الاسلام حاتمیان در سخنانی به نقش و اهمیت اتحاد بین شیعه و سنی پرداخت و افزود : در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصتی است که با اشاعه فضایل و خوبی های این ماه مردم را بیش از پیش در این موضوع آگاه سازیم و در جهت اشاعه اتحاد قدم برداریم.

 

مدیرکل امور ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه قرآن کریم ما را به وحدت ، اتحاد و تعاون دعوت می نماید وما را بعنوان امت واحده قرار می دهد، ما باید با تمسک به آموزه های دینی و اعتقادی (چه شیعه و چه سنی ) به یکدیگر احترام گذاشته و در جهت تعالی اسلام اقدامات خوبی را انجام دهیم.

 

وی در ادامه به فرافکنی دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی پرداخت و یادآور شد: تمام خصومت ها و اختلاف افکنی ها همه در سایه دشمنی با اسلام صورت می پذیرد و امروزه شاهد این هستیم که بعد از سال ها دشمنی چه بر سر مردم کشورهای یمن ، لیبی ،بحرین و… آمده است .

 

حجت الاسلام حاتمیان با بیان اینکه وظیفه ی خطیری بردوش شما علمای اهل سنت و تشیع قرار گرفته است تا بواسطه آیات قرآن و نیز بهره بردن از اوضاع سیاسی جامعه اسلامی سعی در بوجود آوردن و تحکیم بخشیدن اتحاد و همدلی نمائید و در همه حال پشتیبان و همراه هم باشید تا بتوانیم در برابر هجمه دشمنان اسلام با ابهت همیشگی قد علم نمائیم.

 

از دیگر محور های مدیرکل امور فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور ارادت ویژه اهل تسنن به اهل تشیع بود که با ذکر نمونه هایی از بزرگان اهل تسنن ادامه دادند : انسان ها بی شک دارای اختلافات عقاید هستند و هر کدام پیرو مکتب خاص خودشان می باشند اما نکته مهم ، نباید این اختلاف عقاید ریشه در مکاتب فقهی گذاشته و برادران سنی را از برادران شیعه جدا نماید بلکه وجود این اختلافات عقیده ای گامی مهم در تعالی بعد علمی آنان با تالیف کتب مختلف خواهد بود.

 

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هدف از برگزاری چنین همایشی را اتحاد بیشتر بین اهل تسنن و تشیع عنوان نمودند و افزودند: ایجاد وحدت شرط اصلی پیشرفت در جامعه ی اسلامی است و نمود این پیشرفت اتحاد و همدلی مدافعان حرم بود  که از همه مکاتب الهی سنی و شیعه در کنار هم و برای تعالی اسلام می جنگیدند.

 

حجت الاسلام شکوری با بیان اهمیت نقش اسلام در جامعه ی کنونی و ایجاد اتحاد و برابری در مکاتب اسلامی بخصوص شیعه و سنی یادآورشدند: امروز شیعه و سنی در آماج انواع توطئه های غربی قرار گرفته است و جبهه مقاومت در طول این سال های اخیر با اتحادی که به واسطه ی اسلام بدست آورده است شکست های سختی را بر اسرائیل  و حامیان آنان تحمیل کرده که جنگ ۳۳ روزه ، شکست در غزه ، شکست داعش ، زمین گیر شدن آمریکا در یمن و افغانستان تنها بخشی از سر شکستی های امریکا و اسرائیل و متحدانشان می باشد .

 

سازمان دهی جبهه مقاومت ، بهره گیری از توانایی های تمامی مسلمانان ، هماهنگی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل ، استفاده از بیداری اسلامی ، مدیریت افکار عمومی و به خطر انداختن منافع اسرائیل در منطقه از دیگر محور های سخنرانی امام جمعه شهرستان خوی در این مراسم بود .

 

در ادامه این مراسم نمایندگانی از علمای اهل سنت در سخنانی به نقش و اهمیت اتحاد بین شیعه و سنی پرداختند.

انتهای پیام/