به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، در این مراسم معاون استاندارد و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به اهمیت درختکاری از دیدگاه ائمه معصومین گفت : بسیاری از پیامبران و امامان معصوم (ع) ما کشاورز و باغدار بودند و خود با دست خود به کاشت و برداشت درختان اقدام می کردند و به این وسیله در عمران و آبادانی زمینی که خداوند به آن امر فرموده، اهتمام می ورزیدند.

سید محمد عابدی درختان را نبض زمین توصیف کرد و آن را مایه دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت دانست که کمبود درختان و تخریب و نابودی جنگل ها به ویژه در این عصر دود و زندگی ماشینی، موجب انقراض نسل انسان و حیوان خواهد شد.

در این مراسم شهر دار خوی نیز با اشاره به اهمیت این هفته درختکاری را فرصتی دانست تا بخشی از کاشت گل و درخت با حضور مردم طبیعت دوست در کنار یکدیگر انجام شود تا این فرهنگ به نسل های اینده نیز انقال داده شود .

اکبرزاده با اشاره به گرامیداشت هفته منابع طبیعی ، درخت را نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی دانست و اظهار داشت : این سنت حسنه باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد.

همزمان با جشن درختکاری ، پیاده روی و مسابقه دوچرخه سواری نیز برگزار شد که در پایان به قید قرعه جوایز نقدی به شرکت کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/