به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش :حجت الاسلام شکوری عید را از دیدگاه معصومین بررسی و بیان کرد : تمامی دستورالعملهای دین مقدس اسلام جنبه ارزشی و تربیتی دارد بعنوان مثال روز فطر در پایان ماه رمضان بعداز یک ماه تلاش و کوشش برای تزکیه نفس روز عید اعلان شده است همچنین در روایات معصومین هر روزی که در آن گناه انجام ندهیم را نیزبعنوان روز عید عنوان شده است.

خطیب اظهار داشت :در بعضی از روایاتی که در مورد عید نوروز از اهل بیت(ع) نقل شده است به این عید باستانی ایرانیان نیز جنبه ارزشی و تربیتی داده است و توصیه به استحباب غسل کردن و روزه گرفتن در روز نوروز و توصیه به خواندن دعاهای مربوطه ، خوشبو کردن و پوشیدن بهترین لباسها شده است.

وی در بخش دیگر از خطبه با اشاره به آداب و رسومات عید نوروز افزود : به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران آداب و رسومات خوب و ارزشی بر عید نوروز مانند دید و بازدید و صله ارحام ،بازدید از مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس ، رفتن به زیارت شهدا ،عیدی دادن به کودکان ،احسان در حق نیازمندان جامعه ،سفرهای زیارتی به مشهد و عتبات ،توجه جدی به قرآن و ادعیه ،برگزاری مجالس فاتحه برای مرحومین حاکم شده است.

امام جمعه شهرستان خوی به حادثه  ۲۴ اسفند روز بمباران شیمایی شهر حلبچه توسط نیروهای صدام پرداخت و تصریح کرد: در اواخر جنگ ۸ ساله صدام به بهانه حمایت کردهای عراق از ایران به پسرعموی خود بنام علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی دستور داد تا حلبچه را بمباران شیمیایی بکند در این نسل کشی ۵ هزار نفر کشته ۷ الی ۱۰ هزار نفر مجروح شدندو لازم به ذکر است در طول ۸ سال دفاع مقدس نیروهای صدام بارها مواضع رزمندگان را بمباران شیمیایی کردند که از طریق آمریکا ،شوروی ،فرانسه ،آلمان ،ایتالیا و آرژانتین این مواد تأمین می شد.

حجت الاسلام شکوری بخشی از بیانیه رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب را تشریح کرد و گفت : شعارهای این انقلاب دینی هرگز بی مصرف و بی فایده نخواهند شد زیرا فطرت بشر در همه عصرها با آن از جمله آزادی،اخلاق، معنـویت،عـدالت،استقلال،عزت،عقلانیت و بـرادری سرشته است. و در تمامی حرکتهای اصلاحی ،انقلابها ،نهضت ها و قیامهای مردمی نوع این شعارهای فطری و ارزشی را می توان مشاهده کرد.

خطیب در پایان سخنان خود افزود : مقام معظم رهبری در ذیل این بخش از بیانیه بر یک موضوع حیاتی و سرنوشت ساز اشاره فرمودند اینکه هرگز نمی توان مردمی را تصور کرد که از این چشم اندازهای مبارک دل زده شوند هر گاه دل زدگی پیش آمده از روی گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده چرا که اگر پای بندی به آنها و کوشش برای تحقق آنها بود دل زدگی ایجاد نمی شد.

انتهای پیام/