عزیز میرزایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش با اعلام این مطلب افزود : شهرستان خوی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تاریخی دارای جایگاه ویژه ای در منطقه می باشد و با دارا بودن نقاط و مراکز تاریخی و دیدنی مقصدی به یاد ماندنی برای مسافران داخلی و خارجی می باشد .

وی خاطر نشان شد:وجود آرامگاه شمس تبریزی ،مساجد تاریخی ، پل ها ،کلیسا و نظایر اینها در کنار ۲ موزه غنی خوی با بیش از ۳۰۰۰ هزار قلم آثار تاریخی می تواند خوی را به نگینی بی بدیل در عرصه گردشگری در کشور مبدل نماید .

منطقه حفاظت شده مراکان جزء مناطق گردشگری خوی می باشد که با طبیعت بکر و گونه‌های مختلف جانوری در کنار رودخانه آق چای و دره شام واقع شده است .

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوی در ادامه با اعلام اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر با پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در میراث فرهنگی، اقامتگاه بوم گردی مراکان در این منطقه حفاظت شده با حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است و امسال توانستیم با استفاده از امکانات متناسب با امر گردشگری پذیرای بیش از ۳۰۰ نفر گردشگر در ایام نوروز باشیم و به جد می توان گفت یکی از قطب های طبیعت گردی در منطقه و کشور منطقه حفاظت شده مراکان می باشد.

وی همچنین عنوان داشت : با مشارکت بخش خصوصی توانستیم در امر بوم گردی با تعریف بسته های گردشگری طبیعت به نقطه عطفی در صنعت نوپای بوم گردی در شهرستان برسیم .

انتهای پیام/