اخبار ویژه
تبلیغات

نماز عید سعید قربان در خوی اقامه شد

نماز عید سعید قربان در خوی اقامه شد

نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام قراجه ای امام جمعه موقت شهرستان خوی و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهر اقامه شد.

 

به گزارش آذرباخیش ، نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام قراجه ای امام جمعه موقت شهرستان خوی و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهر اقامه شد.
دهم ذی حجه،روز عید قربان از بزرگترین اعیاد اسلامى است که اعمال و دعاهاى خاصى دارد

یکى از نمازها،نماز عید قربان است که مثل نماز عید فطر،دو رکعت است و به همان صورت و در همان وقت و با همان شرایط خوانده مى شود. چه در روز عید فطر و چه در عید قربان،پیش از نماز و پس از آن تکبیرهایى گفته میشود،که همه،بزرگ شمردن خدا و توحید و ستایش او و شکر بر نعمت هدایت است.

در قنوت نماز عید،آنگونه که گذشت،دعاى «اللهم اهل الکبریاءو العظمه… »خوانده میشود .
در این دعا،خدا را به عظمت،جبروت،عفو و رحمت و بخشش مى شناسیم و یاد مى کنیم و از او،به حق و منزلت این روز بزرگ،که عید مسلمانان و مایه شرافت و افتخار پیامبر و خاندان اوست،درخواست مى کنیم که بر«محمد و آل او»درود فرستد و ما را از خیرها و برکات خویش بهره مند سازد.

جمله اى که در این دعا آمده،جامع ترین درخواستى است که مى توان از خدا طلبید.از پروردگار مى خواهیم که: خدایا،در هر خیرى که محمد و آل محمد را در این روز،وارد ساختى،مرا نیز داخل گردان و از هر بدى که محمد و آل محمد را در این روز،بیرون ساختى،مرا نیز خارج گردان.

خدایا…من از تو بهترین چیزها را مى طلبم که بندگان صالح تو،از تو خواسته اندو به تو پناه مى برم از هر بدى که بندگان مخلصت،از آن به تو پناهنده شده اند!

انتهای پیام/