به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش  اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۹۹ در فرمانداری شهرستان خوی با حضور اعضای شورا با پیرامون بحران کرونا برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه خوی با بیان منویات رهبری در راستای وظایف و عملکرد شوراهای عمومی فرهنگ اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده این شوراها در سطح کشور این است که دولت و مجموعه های حکومتی نوعا اعتقادی به فعالیت در این مورد ندارند و آنرا از وظایف روحانیت می پندارند در حالیکه نظام اسلامی و دولت باید به این امر مهم ورود پیدا کنند و هرجا ضعفی وجود داشته باشد در جهت ارتقای آن تلاش و همچنین برنامه ریزی برای تشویق مردم , حذف سنتهای غلط و قطع دست نفوذیها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین در ادامه به وجود بحران کرونا در شهرستان اشاره و افزود: مدیریتهای اتاقی باید از بین بروند و مسولین در بطن مردم حضور داشته و مشکلات را حل کنند بدین ترتیب که نظارت دقیق بر اجرای دستورالعملهای بهداشتی در جامعه انجام شود و نیز اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه از طریق بهداشت و درمان و اداره ارشاد خوی انجام شود و نیز پاسخهای دقیق پیرامون ویروس کرونا و اطلاع رسانی دقیق بدون ایجاد شبهه و استرس به مردم در جهت آگاهسازی ارائه شود.

امام جمعه خوی تاکید کرد: اگر شوراهای فرهنگی با ستاد کرونا گره بخورد و جلسات متعددی به منظور هماهنگی بیشتر برای انجام مقررات و ضوابط انجام شود قطعا به کنترل وضع موجود در بحران کرونا کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه جلسه عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره نیز با بیان رویکرد مجلس یازدهم در رفع موانع تولید و اصلاح قوانین اقتصادی اظهار داشت: در سال جهش تولید مجلس شورای اسلامی بجای تصویب قوانین جدید در حوزه اقتصاد به سمت اصلاح قوانین موجود و مقررات زدایی از فرایند تولیدی و در نهایت مردمی سازی اقتصاد می باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره از کمبود همبستگی در بین ادارات و نهادهای شهرستان در مورد کرونا گلایه و افزود: کرونا یک آزمون هست تا بدانیم که در ارتقاء زیرساختهای کشور و به تبع آن در خوی حتی اگر حمله بیولوژیکی هم بوده باشد آمادگی های لازم برای اقتصاد را فراهم نکرده ایم و از سوی دیگر نیز متاسفانه شاهد کمبود امکانات , منابع و عدم همکاری بین ادارات در شهرستان بوده ایم چرا که ادارات شهرستان خوی همبستگی و پیوستگی لازم را در کنترل بحران کرونا ندارند که این خود آسیب جدی به شهرستان وارد می کند.

وی گفت: در شهرستان خوی و چایپاره بدلیل عدم وجود نگاه استراتژیک که باید قبلا زیرساختهای لازم بهداشتی را فراهم می کردند این مهم انجام نشده و همچنین موضوع مهمی که باید به آن پرداخت این است که از سرانه آموزش پزشکی کشور شهرستان ما کمترین برخورداری را دارد چرا که اگر دانشگاه علوم پزشکی داشتیم قطعا با وجود متخصصین پزشکی در شهرستان با بحران کمبود کادر متخصص درمانی مواجه نبوده و وضعیت مان در کنترل و درمان بیماران در نقطه بهتری بود.

نجف زاده در پایان وضعیت معیشت مردم را در بحران کرونا بیان و تصریح کرد: اگر مشکلات اقتصادی و ریالی مردم تامین نشود مردم مجبور به حضور در اجتماع خواهند بود که البته محدودیتهای کرونایی در کنترل این ویروس موثر بوده اما بصورت پایدار جوابگو نخواهد بود و مردم از نظر معیشت دچار مشکلات فراوان خواهندشد.

انتهای پیام/