به گزارش آذرباخیش با وجود فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب فریضه ای که رهبر انقلاب با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب آن را یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی دانسته و تاکید داشته است باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود.

هرچند پیدایش کرونا فرشته نجاتی برای مدیران کم کار و بهانه ای برای پوشاندن کم کاریهایشان شد اما مصوبات شورای عالی فرهنگی در مورد این فریضه مهم از اهمیت اهتمام دستگاههای اداری به اجرای این مصوبات را دارد.

فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت ترویج فرهنگ عفاف یکی از وظایف مهم و تخصصی دستگاههای قانونگذار و اجرایی می باشد که با وجود قوانین و مقررات در مورد عفاف و حجاب برخی از مدیران در اجرای وظایف ذاتی خود تعلل و آن را کم اهمیت جلوه می دهند.

هر روز شاهد برروز رفتارهای هنجار شکن در سطح جامعه و پیدایش البسه های آنچنانی که هیچ سنخیتی با فرهنگ و شرع ما ندارد حاکی از نبود عزم جدی برای برخورد با مقوله بی حجابی دارد.

عدم حمایتهای عملی از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک‌های ساده و اسلامی در سایه قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی و نبود نظارت کافی بر این مسئله , نفوذ فرهنگ غربی و تفکرات لیبرالیسم را در پی دارد که باید ریشه آن شناسایی و خشکانده شود.

۲۸ دستگاه دولتی که عموما از بودجه دولتی برخوردارند بصورت مستقیم در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دخیل هستند اما کدام دستگاه دولتی در خوی کارنامه موفقی در این زمینه دارد؟

عدم اطلاع برخی از مدیران از وظایف خود نسبت به حجاب و عفاف و نبود برنامه های مدون و با اهداف از پیش تعیین شده با پیامدهای برنامه محور از مهمترین مشکلات ریشه ای در این شهرستان می باشد شهری که به دارالمومنین مشهور است باید در این مسئله از سایر شهرستانها پیشی گرفته و الگوی کشوری باشد.

نبود حتی یک بنر اطلاع رسانی در سطح شهر عدم نظارت کافی بر رعایت موازین عفاف و حجاب در واحدهای صنفی از طریق اتحادیه ها و اتاق اصناف ، نبود برنامه ریزی کافی برای استفاده از ظرفیت نهاد مسجد، هیئت‌ها و تشکلهای مذهبی و هیئت های اندیشه ورز چهت تولید فکر و اندیشه ، نبود برنامه کافی با پشتوانه علمی و فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی (که غالبا با کاغذ بازی و مصوبات تهی همراه است ) عدم استفاده از ظرفیت رسانه ها در فضای لجام گسیخته مجازی و نبود نظارت کافی که متاسفانه هر روز بر پیدایش کانالها و گروههای بی هویت با محتوای نامناسب افزوده می شود از مهمترین مواردی می توان بر شمرد که در شهرستان خوی نیاز به باز بینی جدی دارند.

انتهای پیام/