به گزارش آذرباخیش حسین عباسی در ششمین همایش شمس و مولانا با ابراز گلایه از روند ساخت و ساز مجموعه نیمه تمام فرهنگی، تاریخی و گردشگری شمس تبریزی اظهار کرد : باید روند احداث بارگاه شمس تبریزی شتاب بیشتری بخود گیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل بارگاه شمس در توسعه و جذب گردشگری استان نقش بسزایی دارد افزود : آرامگاه شمس تبریزی بزرگترین سرمایه عرفانی و ادبی برای خوی و جهان فرهنگ و هنر است و مجموعه فرهنگی تاریخی و گردشگری آن نیز باید در حد و نام این عارف بزرگ باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی تصریح کرد: پیگیری مشگلات این مجموعه باید بصورت جهادی در دستور کار متولیان آن گردد و تخصیص اعتبارات این مجموعه به معنای واقعی آن باشد.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره افکار و اندیشه های عرفانی شمس تبریزی اظهار کرد : امروزه جهان تشنه افکار صلح جویانه شمس مولاناست .

وی تصریح کرد : در دیدارهایی که با وزیر گردشگری داشتم نسبت به تخصیص اعتبارات بارگاه شمس پیگیری های لازم را انجام داده ام و امیدوارم بزودی شاهد پیشرفت ساخت و ساز این مجموعه فاخر و ارزشمند باشیم.

هفتم و هشتم مهرماه در تقویم رسمی کشور بنام بزرگداشت شمس و مولانا نامگذاری شده است و هر ساله شاهد برگزاری مراسمات بین المللی با همین عنوان در نقاط مختلف ایران و جهان هستیم.

ششمین همایش علمی شمس و مولانا بعلت وجود بیماری کرونا بصورت مجازی از تاریخ هشتم تا دهم مهرماه جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/