به گزارش آذرباخیش مدیر آموزش و پرورش خوی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت : تاکنون به بیش از ۹۰ درصد معلمان خوی دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است و تا اول مهرماه بیش از ۸۰ درصد معلمان واکسینه کامل خواهند شد.

غلامرضا نظرعلیلو گفت: اگر آموزش دانش آموزش حضوری باشد آموزش ۱۰۰ درصدی اتفاق می افتد ولی اگر آموزش غیر حضوری برگزار شود ۶۰ در صد آموزش اتفاق خواهد افتاد و ۴۰ درصد باقی مانده به خاطر عدم تعامل دانش آموزان با معلمین و مدرسه افت آموزشی خواهد بود .

وی تاکید کرد: در صورت بازگشایی مدارس، اولیای محترم نگران سلامتی فرزندان خود نباشند چرا که سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش است .

وی بابیان اینکه نزدیک به۷۰ هزار دانش آموز در سطح شهرستان خوی مشغول تحصیل هستند،. افزود: ۸ هزار نفر فرهنگی شاغل و بازنشسته نیز در سطح شهرستان برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت می کنند.

نظرعلیلو با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تجهیز مدارس به لوازم آموزش پیشرفته گفت: نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری صرف تجهیز مدارس به فن آوری های هوشمند تحصیلی شده و با پیگیری های نماینده مردم در مجلس، ۸ میلیارد ریال تجهیزات مدرن آموزشی از طرف وزارت به آموزش و پرورش خوی ارسال شده است.

وی تعمیرات و بازسازی مدارس را از جمله اقدامات دیگر انجام شده برشمرد و اظهار داشت: با اعتباری ۶ میلیارد ریالیس تعمیرات اساسی در ۵۰ باب مدرسه انجام شده و ۳۱ پروژه مدرسه سازی مشارکتی و خیر ساز با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در حال انجام است که ۱۰ باب مدرسه تازه ساز در حال اتمام هستند و بزودی به بهره برداری می رسند.

مدیر آموزش و پرورش خوی با تقدیر از مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان گفت: شهرستان خوی جزو شهرستان های برتر کشوری در بخش خیرین مدرسه ساز است و خیرین با احداث ۱۰۹ مدرسه با ۵۰۹ کلاس درس رتبه اول استانی را در این زمینه کسب کرده اند همچنین ۲۴ مدرسه با ۱۶۴ کلاس درس توسط خیرین در دست احداث است و ۲۷ مدرسه با ۱۴۳ کلاس درس را نیز خیرین متعهد به احداث شده اند.

در این نشست معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوی نیز با تقدیر و تشکر از معلمان و دانش آموزان این شهرستان گفت: با تلاش معلمان عزیز و همت دانش آموزان و همکاری خوب اولیای آنها دانش آموزان خوی علاوه بر کسب رتبه های برتر کنکور موفق به کسب رتبه های علمی و پژوهشی و هنری در جشنواره ها و المپیادهای مختلف استانی، ملی و حتی بین المللی شده اند.

انتهای پیام/