به گزارش آذرباخیش دکتر خدایار مدیرکل اداره ارشاد استان آذربایجان غربی در چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با تاکید بر جایگاه و ظرفیت شمس، یادآور شد: موقعیت و‌ جایگاه شمس، استعداد ادبی و مکتبی که ایشان ارائه فرموده و آثاری که بواسطه مولانا برجای گذاشته است بعنوان یک سرمایه عظیم فرهنگی ملی، فراملی و منطقه ای ما است که میتواند بلخ تا آنکارا، قونیه تا خوی را بهم بسط دهد.

وی قدرت دیپلماسی فرهنگی شمس را یک فرصت در جهت تقویت ارتباطات ملتها دانست و افزود: گسترش مساله صلح و روابط دوستانه ، برطرف شدن سوتفاهم ها و برقراری پیوندهای فرهنگی، عاطفی، دینی و مذهبی کمک میکند که این کنگره ها بستر برقراری ارتباطاتی رو از رهگذر افکار و اندیشه های شمس را فراهم می کند.

خدایاری پیام چهارمین کنگره شمس را بیان و تشریح کرد: سرمایه فرهنگی شمس و مولانا می تواند بسیاری از فقرهای فرهنگی ما را پوشش داده و ما را در مسیر درست ادبی، عرفانی، کلامی و دینی رهبری کند و پیشران ما به سمت مقاصد و منویات فرهنگی کشورمان باشد.

وی تصریح کرد: در این برهه که خشونت جنگ و درگیری ها بخشی از خاورمیانه را در بر گرفته مهمترین سلاح و ابزاری که  می توانیم از اندیشه های آکنده از صلح و آرامش طلب شمس و‌ مولانا درجهت برقراری صفا و ارتباطات حسنه فی مابین ملتهای منطقه از آن بهره مند باشیم.

این جشنواره به مدت ۳ روز از ۱۸ آبان‌ماه تا ۲۰ آبان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود. که هر روز ۳ استان برنامه های خود را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/