رضا پیری در گفت و گو با آذرباخیش اظهار داشت : خوی جزو ۱۸ شهر فرهنگی ایران است و این ویژگی پر افتخار، مسئولیت ما را در پرداختن به مقوله های مختلف فرهنگی و اجتماعی مضاعف می کند .

پیری اضافه کرد : در کنار نهادهای آموزشی و فرهنگی رسمی ، استفاده از ظرفیت انجمن های فرهنگی مردم نهاد فرصت بسیار مغتنم و مهمی برای مدیریت شهری است که تلاش می‌کنیم تعاملات مدیریت شهری و شورای شهر با این نهادهای مردم نهاد و انجمن های مردمی افزایش یابد که استفاده از ظرفیت آنها گام مهمی در مسیر توسعه فرهنگی شهر خوی بشمار می رود.

وی گفت : رشد فرهنگی و گسترش صنعت گردشگری مهمترین عامل تعیین کننده در توسعه اقتصادی شهر تاریخی خوی است که می بایست تمام رویدادهای شهری در این مسیر تدوین گردند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خوی تاکید کرد: متولیان متعدد فرهنگی شهر در مسیر حرکت و نیل به اهداف اسلامی و انسانی ، می بایست در راستای ارتقای فرهنگ متعالی شهروندی و انگیزش شهروند مسئول  سیاست گذاری واحدی را تدوین کنند و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یکی از اهداف اساسی خود را در همین مسیر تعیین کرده است.

وی تصریح کرد : نباید اصحاب قلم و اندیشه و هنر کهن شهر شناخته شده با فرهنگ و تاریخ پر صلابت خوی از جریانهای اصلی و رویدادهای شهری دور باشند و ما در کمیسیون فرهنگی از حضور و توانمندی‌های علمی بزرگان عرصه های مذکور بهره‌مند خواهیم بود.

رییس کمیسیون مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر خوی همچنین افزود : مجموعه شورای شهر و شهرداری در برنامه ریزی مدیریت شهری،ترسیم افق های توسعه و ارزیابی وضع موجود و راه های برون رفت از پاره ای از مسایل و معضلات شهری را بعنوان بخشی از سیاست‌های کلان خود مد نظر قرار داده و این مباحث را نیازمند مشارکت‌های گسترده فراسازمانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و حضور اندیشمندان و فعالین حوزه های اجتماعی و اقتصادی می دانند.

پیری اضافه کرد: کمیسیون های متعدد شورای شهر در فرآیند تصمیم سازی به منظور استفاده از تجربیات نخبگان و ظرفیت های علمی شهر ، موضوع پژوهش و مطالعه را در اولویت قرار داده اند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد : شورای اسلامی شهر به منظور تعمیق شناخت حضرت شمس و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی از پیشنهادات و برنامه های همشهریان در اشکال مجازی و حقیقی استقبال می کند .

وی در پایان اذعان داشت: شهر تاریخی خوی بواسطه آرامگاه شمس تبریزی  طی هفته های اخیر به شهرت جهانی رسید و باید گفت تمامی هزینه های حوزه های اجتماعی و فرهنگی و معرفی شهر خوی بعنوان میعادگاه علاقمندان شمس و ‌مولانا در واقع سرمایه گذاری مهمی برای آینده شهر و منطقه است .

انتهای پیام/