به گزارش آذرباخیش ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در آیین گرامیداشت دوازدهمین سالگرد شهادت دادستان فقید خوی ، شهید حاج ولی حاجی قلی‌زاده گفت: شهدا با نثار خون ارزشمند خود یک فرهنگ، مسیر و هدفی را مشخص و تبیین کردند که ریشه در قیام عاشورا دارد و آنان کار حسینی کردند و اکنون وظیفه ماست که راه شهدا را ادامه دهیم و کار زینبی کنیم.

عتباتی خدمت به مردم را بیانگر استمرار راه شهدا دانست و افزود : نه تنها قضات و کارکنان دستگاه قضایی بلکه تمامی کارگزاران و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌بایست خدمت رسانی بی منت به این مردم قدردان را در دستور کار خود قرار دهند و بدانند به تعداد پست‌هایی که وجود دارد خون شهیدانی فدا شده است و باید دانست که حق حق است و کم و زیاد ندارد.

وی گفت : امیدواریم که همه ما مانند شهید حاجی قلی زاده عاقبت به خیر بشویم و بتوانیم در حوزه‌های مختلف به تولید امنیت و ارزش‌هایی که مردم به آن‌ها پایبند هستند کمک کنیم و اعتماد بین مردم و مسئولان را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجت قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که توفیق یافتم جزو افرادی باشم که درخصوص شهید والا مقام حاج ولی حاجی قلیزاده مطالبی را عرض کنم. البته سخن گفتن در باب شهدا بسیار کار سخت و ثقیلی است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) گفت : در حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه شاخصه هایی از شهدا را می‌توانیم مشاهده کنیم. لذا با استناد به سخنان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌توانیم به روشنی دریابیم که شهدای ما نیز به مصداق حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه بوده اند تا اینگونه موجب تعالی، برجستگی و ماندگاری در تاریخ باشند.

 

انتهای پیام/