یادواره سرداران و هزارو دوزاده شهید شهرستان خوی صبح امروز با حضور مسئولین شهرستانی و استانی و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش آذرباخیش در این مراسم سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت : پاسداران لباس پاسداری را برای امنیت مردم و پاسداری از ایران اسلامی برترین کرده اند و این سند افتخار ماست.

سردار شهسواری افزود : دفاع از اسلام و پاسداری از حریم دین و کشور به حکم وظیفه شرعی یکی از اهداف حضور شهدا در جبهه ها بو د ، شهدا با الگو گیری از امام حسین (ع) و یارانش که جان خود را برای اسلام فدا کردند ، وظیفه خود می دانستند در جبهه های جنگ تحمیلی داوطلبانه حضور یابند و جان خویش را نثار اسلام کنند.

وی افزود : شهدا عقیده داشتند با خدا معامله می کنند و شهادتشان آب حیاتی خواهد بود که باعث جاودانگیشان خواهد شد و خونشان در تمام عصرها و نسل ها خفتگان را بیدار خواهد ساخت.

فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی اظهار داشت : در کشورمان اگر قله‌های رفیع اقتدار و قله‌های رفیع پیشرفت سیاسی و علمی را درنوردیده ایم به خاطر مجاهدت شهدا بوده است. ‌این اتفاق بزرگ به خاطر خون الهی شهدا و خونی که آنها در راه حق ریخته‌اند، بوده است.

وی تاکید کرد : همه ما موظفیم نگذاریم رنگ و بوی شهادت کم‌رنگ شود و وظیفه دیگر ما این است که با برگزاری بزرگداشت برای شهدا ، خانواده آنها را تکریم کنیم و قدرشناس خدمات آنها باشیم. در قدردانی از جانبازان ، ایثارگران و آزادگان ، رنگ لباس مهم نیست، همه مردم در روزهای دفاع مقدس، کنار هم از خاک کشور و ارزش‌ها و اصول انقلاب دفاع کردند و امروز هم همه جانبازان و آزادگان مایه عزت و افتخار محسوب می شوند.

انتهای پیام/