محمد صادق نژاد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چایپاره  در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت: بهسازی و آسفالت محور های روستایی بسطام – گوزدگن – گورش – کفیل ، شوریک – طاهر آباد ، حسین آباد کرد ، یتیم آغلی – قوچاش ، اسماعیل کهریز و قمشگان در مرحله پیمان سپاری و برگزاری مناقصه بوده و ۵ کیلومتر اجرای آسفالت محور روستای پیر یادگار به اتمام رسید و محور روستایی زنگلان علیا به سفلی با پیشرفت فیزیکی بالای  ۸۵ درصد آماده آسفالت است.

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته تسطیح ، ریگلاژ و ترمیم شانه ها در محور های اصلی و فرعی شهرستان چایپاره به طول ۱۲۰ کیلومتر و عملیات شن ریزی ، تیغ زنی و تسطیح و ریگلاژ محور های روستایی به طول ۱۴۰ کیلومتر  انجام گرفته است.

صادق نژادافزود :  تعداد ۱۴۰ عدد تابلو و علایم ایمنی در محور های مواصلاتی شهرستان نصب و اصلاح شده است و در خصوص ایمن سازی محور های اصلی ، فرعی و روستایی در سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر خط کشی ، نصب گاردریل به طول ۷۰۰ متر در محور حمزیان، اجرای سرعت گیر به تعداد ۴ عدد ( مصوبه شورای ترافیک شهرستان )، رنگ آمیزی و آشکاری کلیه سرعت گیرهای حوزه استحفاظی شهرستان،چاله پر کنی و لکه گیری به مقدار ۱۵ هزار متر مربع  و همچنین‌ دپو و خاکریزی در محور های فرعی و اصلی و روستایی به طول ۴ کیلومتر انجام شده است.

وی از نصب تابلوهای اطلاعاتی در نقاط پر تصادف به تعداد ۵ عدد و ترانشه برداری  و حذف  نقاط حادثه خیز در محور اصلی (محور چایپاره – ایواغلی ) به عنوان سایر اقدامات مهم راهداری سال گذشته در شهرستان چایپاره یاد کرد.

این مقام مسئول از برف روبی محورهای مواصلاتی شهرستان چایپاره  به مقدار ۴۶۰ هزار متر مکعب و نمک پاشی  محورها  به مقدار ۱۵۵ تن به عنوان اقدامات انجام گرفته در راهداری زمستانی سال گذشته توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چایپاره یاد کرد.

صادق نژاد ادامه داد : در حال حاضر پروژه ساماندهی و ایمن سازی سه راهی قره ضیاالدین به عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان با اعتبار ۱۰۸ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد بوده و در این راستا آزادسازی معارضین موجود در دست اقدام است.

وی افزود: در یک سال گذشته در حوزه حمل و نقل ۹۶۰ مورد عملیات کنترل ناوگان باری و مسافربری در محورهای  حوزه استحفاظی شهرستان چایپاره  انجام گرفته است و همچنین بازدیدهای مستمر و روزانه از شرکت های حمل و نقل و مسافربری صورت می گیرد  و همچنین در حوزه کنترل بار و اضافه تناژ نیز با همکاری پلیس راه شهرستان چایپاره به صورت مستمر اقدامات لازم انجام می‌شود.

صادق نژاد از تکمیل ساختمان اداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چایپاره و افتتاح آن در ایام دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ نیز خبر داد و افزود : تعامل وهمکاری مستمر با پلیس راه شهرستان چایپاره و برگزاری جلسات مشترک، بازدیدهای میدانی مشترک،ایجاد گشتهای مشترک درسطح محورهای مواصلاتی شهرستان جزو برنامه های اصلی این اداره در سال گذشته بوده است.

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان چایپاره از موج تراشی ۲۷ کیلومتر در محورهای اصلی این شهرستان در راستای ایمن‌سازی جاده و کاهش تصادفات جاده‌ای خبرداد و گفت: نقاط قابل تراش جهت جلوگیری از وقوع حادثه و تصادف با همکاری پلیس راه شهرستان شناسایی وانجام شد.

انتهای خبر/