به گزارش آذرباخیش سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان خوی که همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی بود گفت : کشور ایران اسلامی در حال گذر از یک شرایط سخت اقتصادی و سیاسی است که با عنایت مردم و مسئولین با سربلندی از این بحران گذر خواهیم نمود.

وی با اشاره به سیاست های نادرست دولت های قبل و عدم ارائه راهکار و برنامه بر اساس شاخص ها و ارز شهای اصولی نظام ، در شکل گیری بحران ها اقتصادی و سیاسی را دخیل دانست و افزود : باید تصمیمات دولت با توجه به واقعیات جامعه گرفته شود و همه موانع با علم و منطق برداشته شود.

حسینی تعمیم تفکر اشتباه به بن بست رسیدن در توسعه کشور به جامعه را از اقدامات جدی معاندین نظام دانست و افزود : در کشور ما بن بستی وجود ندارد و این تفکر و اندیشه برگرفته است از نهضت امام راحل است و در دولت سیزدهم این را با وضوح می بینیم.

وی افزود : با شکل گیری پیوست عدالت شاهد کاهش فاصله طبقانی در جامعه خواهیم بود که طبق سند تحول دولت سیزدهم در ۳۷ موضوع تحول شگرفی در کشور ایجاد خواهد کرد که در قالب برنامه کوتاه مدت ، میان مدت ، و بلند مدت در حال اجرا می باشد و تبعات مثبت اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و … را بزودی شاهد خواهیم بود.

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی نیز در این جلسه با اشاره به مطالبات مردمی شهرستان گفت : تنش آبی بیش از ۸۰ درصد از روستاها و شهر خوی را تهدید می‌کند و این یک چلش جدی برای شهرستان خوی خواهد بود.

کاظمی افزود : پیگیری حقابه این شهرستان از سدآغ چای یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولین شهرستان است و باید دولت با نگاه ویژه ای این بحران را پایان دهد.

فرماندار خوی با انتقاد از وضعت فرودگاه خوی گفت : فرودگاه خوی اگر ساخته نمی شد بهتر از آن بود که به این شکل باشد. نه پروازی وجود دارد و هم اکنون نیز تعطیل است ، دولت باید وضعیت این فرودگاه را مشخص کند.

در ادامه این جلسه عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی در ایجاد توسعه و ریل اقتصادی کشور افزود : باید بسترها و زیر ساخت های اقتصاد مولد را در منطقه فراهم کنیم و امروز این امر مهم نیازمند حرکت جدی دولت سیزدهم می باشد.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در بدو ورود به شهرستان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت و از پروژه های نیمه تمام بیمارستان آسیت الله خویی ، مجموعه گردشگری و فرهنگی شمس تبریزی و طرح نیمه تمام فاضلاب شهرک ولیعصر خوی بازدید کرد.

وی همچنین از تعدادی از خانواده های معظم شهدا دیدار و گفت و گو نمود.

انتهای پیام/