به گزارش آذرباخیش حسن نصرالله پور در حاشیه مراسم افتتاحیه جشن و جشنواره گلاب گیری شهرداری خوی اظهار داشت : احیای آئین های کهن و محلی مهمترین زمینه در راستای پیوند اندیشه و سبک زندگی امروزی با نوع و شیوه زندگی با مردمان گذشته بوده و لزوم آشنایی کودکان و نسل های آینده با آیین های قدیمی بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه شهر خوی از دیرباز به لحاظ ظرفیت های عظیم فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر و گردشگران داخلی و خارجی بوده، افزود : خوی قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ازجمله گل آفتابگردان، عسل و تخمه آفتابگردان و کدو در سطح ملی می‌باشد.

شهردار خوی با اشاره به حضور فعال بانوان در جشنواره گلاب گیری امسال، افزود : تعداد ۴۸ بانوی گلاب گیر و فعال در عرصه عرقیات خانگی و همچنین ۴۰ نفر از بانوان هنرمند فعال در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی، غذاهای بومی محلی و عرقیات گیاهی در برگزاری چهارمین جشنواره گلاب گیری، همراه و هم پای شهرداری خوی حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در محوطه زیبای مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان خوی با حضور گسترده اقشار مردم و خانواده های خویی برگزار می‌شود، افزود : در قالب چهارمین جشنواره گلاب گیری، برنامه های مفرح و متنوعی نیز با حضور ۱۵ نفر از هنرمندان موسیقی و قوپوز نوازی به همراه هنرمندان نمایشی و ۳ اکیپ تولید تصویری استانی و شهرستانی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره شهرداری خوی را همراهی می‌نمایند.

برداشت گل محمدی از ۱۷۰ هکتار از گلستان‌های شهرستان خوی به عنوان قطب نخست تولید این محصول در آذربایجان غربی آغاز شده است.

انتهای پیام/