به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام و المسلمین حجت قاسم خانی در نشست هم اندیشی که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی، اعضای ستاد اقامه نمازجمعه شهرستان خوی و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد اظهار داشت : تبدیل مصلی نمازجمعه به قرارگاه فرهنگی که جزو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب می‌باشد به جد در دست پیگیری است و با همراهی و حمایت های عموم مردم، مسوولین و بویژه با اهتمام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ، در تحقق این هدف مهم تسریع می‌گردد.

امام جمعه شهرستان خوی حضور فعال رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در شهرستان های استان را موجب تحرک و پویایی ستادهای نمازجمعه عنوان کرد و افزود : سفرهای شهرستانی، تشکیل قرارگاه های فرهنگی در شمال و جنوب استان و همچنین حمایت از دفاتر امام جمعه ازجمله عملکردهای تحول آفرین این شورا است.

وی به لزوم تامین منابع پایدار اعتباری جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی شاخص تاکید کرد و گفت : متاسفانه منابع مالی دفاتر امام جمعه بسیار محدود بوده و حمایت و همیاری های عمومی توسط مردم بافرهنگ و ولایتمدار شهرستان خوی در اجرا و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی بزرگترین کمک به ستاد اقامه نماز جمعه می‌باشد که بسیار شایسته تقدیر و امتنان است.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی در بخش دیگری از سخنان خود به سبقه و عقبه کهن و تاریخی شهرستان خوی گریزی زد و گفت : جایگاه خوی در تاریخ بسیار برجسته است بنحوی که مقاومت مردم خوی در برابر ارتش ارمنی ها در سوم تیرماه سال ۱۲۹۷ (جیلولوق) که در سده ی اخیر تاریخ ساز بوده، یکی از جلوه های اتحاد مردم با علمای دین می‌باشد.

وی ادامه داد : مردم شهر خوی که غیر نظامی بودند در آن زمان که مصادف شده بود با ماه مبارک رمضان، بخاطر دفاع از خاک و ناموس خود اسلحه بر دست گرفتند و با پیروی از فتوای هوشمندانه روحانیت و امام جمعه خوی مبنی بر شکستن روزه های خود، قدرتمندانه و شرافتمندانه در برابر ارتش بزرگ ارمنی ها مقاومت کردند تا شهر سقوط نکند. و این بیانگر پیوند تاریخی و عمیق عموم مردم و روحانیت در شهرستان خوی است.

امام جمعه خوی بخش پایانی سخنانش با اشاره به لزوم تدوین برنامه ی هفتگی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی در طول ۷ روز هفته در محل مصلی نمازجمعه، افزود : نماز جمعه می‌تواند نمود و تبلور کارهای انجام شده در طول هفته باشد به نحوی که مردم با علاقه وافرتر و مشتاقانه حاضر شوند و در مصلی نمازجمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی منسجم، ایفای نقش نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدل رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه شهرستان خوی را به لحاظ عملکرد ستاد اقامه نماز جمعه و مباحث رسانه ای در سطح خوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت : ما نباید از وضعیت موجود راضی باشیم و باید بصورت خستگی ناپذیر با کار شبانه روزی؛ رسالت، اصول، سیاست ها و وئوس برنامه های ستاد اقامه نماز جمعه را به نحو شایسته عملیاتی کنیم.

وی از درخواست اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی در جریان سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی خبرداد و گفت : ما پس از دریافت تمام مطالبات، نیازها و نکته نظرات کلیه شهرهای استان، با تدوین لیست نیازهای لازم اقدام به درخواست اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی نمودیم و هر مقدار از این مبلغ که توسط رئیس جمهور محترم اختصاص یابد، بصورت عادلانه در تمام شهرستان‌های استان تقسیم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدل با تشریح وظایف و برنامه های ابلاغی شورای عالی ستاد اقامه نماز جمعه کشور، گفت : تشکیل هفتگی هیات اندیشه ورز با حضور نخبگان، طلاب، رسانه ها و صاحب نظران و تجمیع مطالبات عمومی مردمی و انتقال آن به امام جمعه جزو مهمترین برنامه های راهبردی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است که با در اجرایی نمودن آن تسریع گردد.

انتهای پیام/