به گزارش آذرباخیش یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی بوتراب شهرستان خوی گفت : با توجه به کمبود هایی که در کشور داریم ، میتوان گفت پیشرفت های قابل توجهی هم داشته ایم که نتیجه آن به راحتی قابل مشاهده می باشد.

نوری افزود: همه ما باید از تجربیاتی که شهدا به دست آورده‌اند استفاده کنیم ؛ شهدایی مثل شهید تهرانی مقدم ، بهشتی ، باهنر و رجایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا که شهید در آن زمان بنایی ایجاد میکند به نام قوه قضاییه که امروز بازهم این قوه بنام ایشان می درخشد .

وی ادامه داد : تبدیل توزیع غیرعادلانه به عادلانه کردن در یک مجموعه یکی از مهمترین و اولویتهای کاری ما محسوب میشود که در راستای این هدف تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

نوری یادآور شد : یکی از راهبردهای دولت سیزدهم ، مردمی سازی میباشد که همین کار خیر مدرسه سازی و ورود خود مردم در موضوع آموزش و ساخت مدرسه ، نشان از قدردان بودن مردم از نخبگان و فرهیختگان کشور می باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به مردمی سازی و تشریفاتی نکردن مردم بیان کرد : جنگ تحمیلی برای ما ثابت کرد که جوانان میتوانند بزرگترین اقدامات را با موفقیت انجام دهند و بیشترین شهدایی را که در جنگ دادیم همین جوانان و دانش آموزان بودند ؛ لذا بایستی به جوانان اعتماد کرده و کارها را به آنها واگذار کنیم و همه چیز را در انحصار دولت قرار ندهیم .

وی با تشریح رتبه بندی معلمان اظهار داشت: امروز ، انسجامی که مابین سه قوه وجود دارد ، باعث به سرانجام رسیدن بسیاری از مشکلات عدیده کشور میشود ؛ طور مثال همین مشکل رتبه بندی معلمان که حدود یازده سال از آن میگذشت ، با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم سرانجام به نتیجه رسید

وی ادامه داد : تغذیه رایگان دانش آموزان به عین قبل از مهرماه امسال آغاز خواهد شد و دانش آموزان ما باید از فضای فرسوده بیرون بیاید و در همین امر تجهیزات خوبی هم به استان ارسال می شود.

وزیر آموزش و پرورش باتوجه به شایعه منتشر شده در رابطه با کنکور بیان کرد : در روزهای گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی و رسانه های کشور در حال انتشار بود که تمامی قبولین رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی نمیباشند ؛ بنده ضمن اینکه این موضوع را رد میکنم ، باید خدمت مردم عرض کنم که ۷۷/۵ درصد رتبه های برتر سه رشته اصلی در کنکور ، از مدارس دولتی می باشد.

وی همچنین اظهار داشت : آموزش و پرورش ایران میتواند الگوی سرآمد در جهان باشد و صدالبته پیشران آن ، همین معلمان هستید .

استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم خاطرنشان کرد : با تمام ظرفیت ها ، یک جهش پر قدرت در عرصه آموزش خواهیم داشت که در همین راستا ۱۵۶ مدرسه قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ در استان افتتاح خواهد شد .

محمد صادق معتمدیان با اشاره به اولویت دولت سیزدهم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت : اقدامات عمرانی در استان با عنایتی که دولت مردمی داشتند ، با تامین اعتبارات استانی و ملی ، رشد ۳۸ درصدی داشتیم .

همچنین در سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان خوی ، فاز اول کمربندی شهید سلیمانی ، مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز مرحوم غلامعلی سالم خویی افتتاح و مدرسه ۱۲ کلاسه کوی پنج تن آل عبا احداث شد.

انتهای پیام/جواد نجارپور