به گزارش آذرباخیش موکب العباس ایواوغلی شهرستان خوی هر ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان زائران کشورهای ترکیه و آذربایجان می باشد ، امسال نیز به رسم هر ساله خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در این موکب افتخار میزبانی عاشقان آن حضرت را به دوش می کشند و در این حرکت عظیم و معنوی جهان اسلام سهیم می شوند.

بهمن ظاهر بخشدار ایواوغلی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت: در این موکب زن و مرد پیر و جوان و آنان که از پیاده روی اربعین جا مانده اند، خالصانه به استقبال میهمانان حرم امام حسین (ع) و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین رفته اند.

وی افزود : این موکب که به همت مردم و دوستداران اهل بیت (ع) و شهرداری ایواوغلی برپاشده است که عاشقان دشت نینوا و حضرت سید الشهدا (ع) با ارائه خدمات مختلف از جمله پذیرایی با غذای گرم ، چای ، واکس زدن کفش های زائران و خیاطی ،عشق و ارادت خود را به حضرت امام حسین (ع) نشان می دهند.

وی گفت: در این موکب زن و مرد پیر و جوان و آنان که از پیاده روی اربعین جا مانده اند خالصانه به استقبال میهمانان حرم امام حسین (ع ) از کشور ترکیه، دانمارک ، هلند ، سوئد ، نروژ هلند می شتابند و آنان را میهمان دلهای عاشورایی خود می کنند.

گفتنی است ؛ موکب العباس ایواغلی خوی این روزها و شبها در کنار جاده ترانزیتی بازرگان به تبریز و در ۱۲۰۰ کیلومتری نینوا به محل پیوند دلهای خادمان و زائران امام حسین ()ع در پیاده روی بزرگ اربعین تبدیل شده است.