به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام حسن فرشباف مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی ، به وظایف طلاب در عصر کنونی اشاره کرد و اظهار داشت : امام حسن (ع) یکی از اوصاف مؤمنین را کوچکی و خوار بودن دنیا در چشم آن‌ها عنوان می‌کنند، گاهی دنیا برای برخی‌ها هدف است در حالی که باید وسیله‌ای جهت رسیدن به آخرت باشد.

وی افزود: در دعای ماه شعبان هم می‌خوانیم، خدایا بزرگترین هم و غم من را دنیا قرار نده، برخی‌ها  تمام کارهایشان را براساس دنیا تنظیم می‌کنند و حتی مسائل را با عینک دنیوی می‌بینند، مثلا نماز می‌خوانند بررسی می‌کنند چه فایده دنیوی برای انسان دارد و لذا نباید به عبادت با دید مادی نگاه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی تصریح کرد: مومن و انقلابی بودن طلاب، اقتضاء می‌کند فکر و ذکر ما اعتلای دین و انقلاب باشد، البته لازمه این امر داشتن پشتوانه قوی علمی است و طلبه باید در مکتب علم زانو بزند و با جدیت در تحصیل، پشتوانه علمی خود را تقویت کند.

وی گفت: با توجه به پیشرفت جامعه نیازهای تازه ظهور می‌کند و پاسخ‌هایی برای آن لازم است، بنابراین باید حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و دینی به این نیازها پاسخ بدهند، البته برای تحقق آن نیازمند طلبه با سواد و عالم اسلام شناس هستیم که بتواند به آنها جواب دهد.

حجت الاسلام فرشباف خدمت به مردم و ضعفای جامعه را یکی از مهم‌ترین وظیفه مومنین عنوان کرد و یادآور شد : وظایفی که به عنوان یک شهروند داریم، حفظ خون شهداء و ادامه راه و خط امام است و همه اینها اقتضاء می‌کند فکر و ذکر ما دنیا نباشد، خدمت به دین وظیفه اصلی ماست و اگر طلبه با اخلاص و پشتکار به وظیفه خود عامل باشد، خداوند نیز او را یاری می‌کند.

وی سکوت در غیر موارد ضروری، عدم بازگو کردن کار قبل از اِتقان آن و عامل بودن به گفتار را از دیگر اوصاف مومنین دانست و خاطر نشان کرد: علمای بزرگ ما هر چیزی را که می‌گفتند بدان عمل می‌کردند و لذا بیان مطالب بدون عمل، تاثیری در مخاطب نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی اضافه کرد: مؤمن بین دو راهی که قرار می‌گیرد، اگر نتوانست تشخیص دهد کدام راه به خدا نزدیک است، نگاه می‌کند بین این دو راه کدامش مخالف هوای نفسانی است، پس آن را انتخاب می‌کند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه زهره رجائیان مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی، با اشاره به مباحث و موضوعات فرهنگی جامعه، گزارشی از فعالیت‌های این مدرسه در مسائل مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ارائه داد.

انتهای پیام/