رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش با اعلام این خبر گفت: آخرین جشنواره استانی فیلم های کوتاه در سال ۱۳۸۸ برگزار شده بود که با رایزنی های انجام گرفته، شهرستان خوی به عنوان میزبان این جشنواره در سال جاری انتخاب شد.

حسین اصغری افزود: کشف استعداد در فیلمسازان جوان استان، حمایت از تولید فیلم های کوتاه و ترویج تولید و اشتغال آفرینی را از اهداف این جشنواره است و موضوعات آن در محورهایی چون شعار سال ۱۴۰۱ و تولید اشتغال برای جوانان، معضلات اجتماعی، مشکلات زندگی شهری و شهروندی، امید و نشاط اجتماعی و ترویج سبک زندگی صحیح در جامعه می باشد.

اصغری زمان اجرای جشنوراه را ۲۰ لغایت ۲۲ دی ماه سال جاری اعلام کرد و اضافه نمود : جشنواره استانی فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه «آفتاب» با مشارکت شرکت نقش آفرینان ماندگار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن برگزار می شود.

وی نیز گفت:، آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ آذرماه و تاریخ اعلام نتایج برگزیدگان جشنواره را ۱۰ دی ماه اعلام کرد و افزود: به غیر از فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای، فیلم های کوتاه داستانی حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵ دقیقه ای نیز در این جشنواره پذیرفته خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی با اشاره به حضور اساتیدی چون محرم زینال زاده، اسماعیل میهن دوست، مهدی پریزاد و علی ابدالی در هیات داوران این جشنواره اظهار داشت: نقطه قوت جشنواره، معرفی خوی و پتانسیل هنرمندان حوزه سینما این شهرستان بوده و در حاشیه آن، تلاش خواهیم کرد مجوز خانه سینمای خوی نهایی و نسبت به راه اندازی آن اقدام گردد.

اصغری جشنواره استانی فیلم های کوتاه را فرصت مغتنم و مناسبی برای بروز و ارائه پتاسیل ها و مزیت های جوانان فیلمساز خوی خواند و اضافه نمود: جوانان خوی در همه زمینه ها، علی الخصوص فرهنگ و هنر، حرف های زیادی برای گفتن دارند و انتظار داریم با حداکثر حضور خود در این جشنواره، نام پر آوازه خوی را بیش از پیش مطرح سازند.

وی تاکیدگرد گفت: در حال رایزنی هستیم تا اساتید پیشکسوت سینمای کشور همچون استادان آتش تقی پور، اصغر همت، اتابک نادری و سرکار خانم مینا جعفرزاده نیز به عنوان میهمان ویژه در این جشنواره حضور یابند.

انتهای پیام/