به گزارش خبرنگار آذرباخیش  جلسه فوق‌العاده هماهنگی در جهت برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در صحن شورای اسلامی با حضور هیئت مدیره تولیت شمس و همچنین معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان ، روسای اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی برگزار گردید .

داوود فرازی معاون مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این جلسه گفت : برگزاری چنین جشنواره‌هایی ، میتواند در بحث رونق گردشگری هم تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و مجموعه میراث در سطح استان وظیفه خود میداند که تمام تلاش خود را در راستای بهتر برگزاری این جشنواره انجام دهد .

وی همچنین در ادامه افزود: با هماهنگی ها و رایزنی های لازم با شهرداری ارومیه ، یه باب اتوبوس گردشگری از آن مجموعه تهیه و در اختیار متولیان برگزاری جشنواره در جهت خوی گردی خواهیم گذاشت .

مرتضی شهسوار رئیس شورای شهر خوی نیز در این جلسه بیان کرد : همه دستگاه‌ها و ادارات و ارگانها باید در میدان باشند و در کنار تولیت برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره تلاش کنند ؛ چراکه آبروی شهر خوی بایستی حفظ و فرهنگ و آداب این شهر را به سمع و نظر شرکت کنندگان و بینندگان خارجی و داخلی برسانیم .

شهسوار با اشاره به حمایت های شورای اسلامی شهر خوی از برگزاری این جشنواره گفت : مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر خوی ، نصف مبلغ پیشنهادی تولیت شمس را تصویب نموده و در اختیار آن مجموعه قرار داده است و باید در نظر بگیریم که شهر خوی دارای استعداد های بالقوه‌ای است که این امر زمانی به وقوع می‌پیوندد که همه به میان آمده و این جشنواره را به نحو احسن برگزار کنیم .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : برای یک برنامه منسجم و ملی ، اتحاد و همدلی در بین تمام مسئولین باید اتخاذ گردد و در این راستا مقرر گردید تا از ظرفیت و جایگاه نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی استفاده نموده و اقدامات لازم در جهت دعوت وزیران ، مسئولین عالی رتبه کشور ، روسای سازمان ها و مدیران کل برای حضور در این جشنواره را انجام دهند .

حسین اصغری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی نیز از حمایت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جشنواره گفت و افزود : در سنوات قبل هم شاهد بودیم هرکجا جشنواره‌هایی با موضوعات موسیقی و هنر و از این قبیل برگزار شود ، وزارتخانه و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری حمایت های لازم را انجام داده است و در این جشنواره هم آمادگی خود را در جهت حمایت های مورد نیاز این جشنواره اعلام می داریم.

انتهای پیام/