عزیز میرزایی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش از روند ساخت و ساز مجتمع فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی ابراز گلایه کرد و افزود : بیش از ۶ سال از آغاز احداث این مجموعه فاخر که می تواند بعنوان موتور محرک توسعه و گردشگری آذربایجان غربی ایفای نقش کند ، می گذرد که متاسفانه بدلایل مختلف طی بی تدبیری دولت گذشته هنوز به سرانجام نرسیده است و با این وضعیت ، پیش بینی می شود در پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

میرزایی عدم تخصیص اعتبار کافی و قطره‌ چکانی اعتبارات را یکی از عوامل مهم به تاخیر افتادن این پروژه عظیم دانست و افزود : اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود که متاسفانه پیمانکار قبلی بدلیل خلف وعده دولت وقت و عدم تامین اعتبار لازم ، پروژه را نیمه تمام رها کرد .

وی افزود : با پیگیری های صورت گرفته و با همت دولت سیزدهم ، ۶۵ میلیارد ریال دیگر هم برای تسهیل ساخت و ساز این پروژه در سال جاری تزریق شده است و با واگذاری آن به پیمانکار جدید شاهد سرعت ساخت و ساز این پروژه جذاب و فاخر خواهیم بود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی : این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع  و زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در جوار مناره شمس تبریزی واقع در بلوار شمس تبریزی خوی در حال اجرا است.

انتهای پیام/