به گزارش آذرباخیش این خبر را مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی در نشست خبری اعلام کرد و افزود: از هفته اول وقوع زلزله در شهرستان خوی دو آشپزخانه مجهز در محله امامزاده و روستای سعلکده این شهرستان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه دایر شده و در این دو آشپزخانه روزانه حدود ۳۰۰۰ پرس غذای گرم برای وعده ناهار و ۳۰۰۰ پرس برای وعده شام به‌صورت کاملاً بهداشتی و باکیفیت پخت و بسته‌بندی‌شده و در بین زلزله‌زدگان بخصوص زلزله‌زدگان روستایی و حاشیه شهری توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر جوان‌بخت گفت: هزینه‌های یکی از این آشپزخانه‌ها توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و یکی دیگر توسط اداره کل استان خراسان رضوی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محل و زمان مصرف درآمدهای موقوفه‌ها توسط واقفین تعیین شده و ما حق استفاده از آنها در غیر موارد تعیین شده را نداریم، اضافه نمود: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان از محل درآمد موقوفه‌هایی که محل هزینه درآمد آنها توسط واقفین رسیدگی به نیازمندان تعیین شده، هزینه شده است.

وی همچنین به تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و سایر اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان توسط اداره کل اوقاف استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر تهیه و توزیع غذای گردم تاکنون ۴۰۰ بسته مواد غذایی و ۲۲۰ بخاری‌برقی نیز تهیه و در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

جوان‌بخت در این نشست به احیای موقوفه‌ها و آزادکردن آنها از متصرفان غیرقانونی هم اشاره کرد و اظهار داشت: اداره کل اوقاف استان ۴ سال است که جزو برترین ادارات کل در تثبیت مالکیت و سند کارکردن املاک موقوفه کشور انتخاب می‌شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ ملک موقوفی دارای سند تک‌برگی شده‌اند تا پایان سال حدود ۲۴۵۰ ملک موقوفی در سطح استان سنددار خواهند شد.

مدیرکل اوقاف استان بر پیشقدم بودن اوقاف در انجام کارهای خیر گفت: بعد از اتمام دوران همه‌گیری کرونا برای تقدیر و تشکر از کادر پزشکی که در روزهای سخت کرونایی برای نجات جان مردم با جان‌ودل تلاش کردند. ۲۷ نفر از کادر پزشکی استان توسط اداره کل اوقاف به زیارت عتبات‌عالیات اعزام شدند.

انتهای خبر/