به گزارش آذرباخیش علی مطهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مقرر شد ۵۰ میلیارد ریال هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قرار دهد تا در اسرع وقت نسبت به بازسازی مدارس مناطق زلزله زده اقدام شود.

وی اظهار کرد: استاندار آذربایجان غربی در حاشیه ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز تلفنی گفت و گوهایی داشت تا نسبت به پرداخت تنخواه برای بازسازی مدارس خوی در اسرع وقت اقدام شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، هم اکنون اعتبار لازم برای بازسازی مدارسی که آسیب جزیی دیده‌اند به حساب آنان واریز شده تا حضور دانش آموزان بدون دغدغه در مدارس اجرایی شود.

وی اضافه کرد: برخی مدارس که آسیب بیشتری داشتند نیز از ۴۰ میلیارد تومان مصوب دولت با دستور استاندار آذربایجان غربی پنج میلیارد تومان به حساب شان واریز شده است.

۱۲۰ میلیارد ریال برای نوسازی و تعمیرات مدارس خوی مصوب شد

مطهری با بیان اینکه ۲۴ مدرسه در خوی نیازمند تخریب و بازسازی کامل هستند، گفت: کارهای عملیاتی برای احداث این مدارس به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فضا سازی برای بازگشت مدارس به شرایط عادی نیز از موضوعاتی است که در خوی پیگیری می‌شود یادآور شد: براساس اعلام استاندار آذربایجان غربی همه دستگاه‌های استان، صدا و سیما و رسانه‌ها ملزم به فضاسازی در این زمینه هستند.

انتهای خبر/