به گزارش آذرباخیش سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، امروز (شنبه )، به همراه علی حیرانی رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی از مناطق زلزله‌زده در خوی بازدید و با ساکنان روستاهای «زاویه حسن خان» و «پسک» از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه، امیدوار هستم خداوند توفیق دهد، در کارهای خیر پیشگام شویم، ادامه داد: وقتی در حال خدمت به مردم و انجام عملیات عمرانی هستیم، نباید دنبال نشان دادن آن به مافوق خود باشیم، بلکه وقتی یک فرد سالمند یا کودک در سرما  و گرما یک جان‌پناه به دست می‌آورد، خدا خودش می‌بیند، شاهد هست و جزای خیر عطا خواهد کرد.

سردار شهسواری ضمن قدردانی از جهادگران فعال در مناطق زلزله‌زده این شهرستان، ابرازامیدواری کرد، خدمت به محرومان ذخیره آخرت گروه‌های جهادی شده، همچنین دعای زنان و مردان مومن گره‌گشای آنها در برهه‌های مختلف قرار گیرد.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در جلسه گروه‌های جهادی که در خوی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، از مردم بابت اینکه زلزله‌های چند ماهه اخیر را با صبوری، بردباری و شکیبایی پشت‌سر گذاشته‌اند، قدردانی کرد و گفت: این خانواده‌ها خانه و زندگی خودشان را حفظ کرده‌اند و اکنون درصدد بازسازی هستند.

وی ادامه داد: از همان نخستین زلزله‌ای که این منطقه رخ داد، تا زلزله اخیر، برادران فعال در گروه‌های جهادی خوی و روستاها پای کار هستند، در زمینه امداد، نجات و اسکان فعالیت می‌کنند، همه این‌ها را در کمترین زمان و با مشارکت استاندار، هلال احمر و … در حال پیگیری هستند.

وی ضمن اشاره به تسریع در اسکان خدمات‌رسانی، امدادرسانی و اسکان، گفت: قرارگاه ملی جهادی را با شعار خدمت بی منت در منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم، گروه‌های جهادی آذربایجان غربی و سایر استان‌ها، آمادگی لازم برای آواربرداری وجود دارد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: برابر تدبیر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا رفع مشکل همه مردم و عمران همه خانه‌ها، سپاه در کنارشان خواهند بود.

سردار شهسواری گفت: بیش از ۴۰۰ گروه جهادی پای کار هستند، این گروه‌ها از ۵ نفر تا ۱۵  در تخصص‌ و مهارت‌های مختلف با تناوب زمانی مختلف مثل ۲۰ روزه و ۲۵  روزه خدمت می‌کنند؛ اخیرا یک گروه جهادی ۱۵۰ نفره از تهران به منطقه اعزام شد که ۲۰ روز نیز مستقر شده و خدمت کردند.

وی به اهتمام برای بازسازی و آواربرداری اشاره کرد و گفت: برای مرمت، بازسازی همه خانه‌های آسیب دیده اقدام خواهد شد؛ که دستگاه‌های اجرایی مختلف، خیرین و … پای کار هستند.

انتهای خبر/