حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: به‌راستی که ۱۲ فروردین، به زیبایی، توطئه‌های دشمنان را از میان‌برد و آنان را که حکومتِ جمهوری را بی اسلام می‌خواستند، به کناری افکند. این مردم بودند که در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ با حضوری آگاهانه و تصور ناشدنی، در پای صندوق‌های رأی، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند.

وی افزود: ۱۲ فروردین روز تحقق آرمان‌های بلند مردم بود؛ مردمی که در راه انقلاب، زندان‌ها، تبعیدها، شکنجه‌ها، سختی‌ها و محرومیت‌های زیادی کشیدند و شهادت بهترین فرزندان خود را دیدند، بعد از پیروزی انقلاب، در یک همه‌پرسی تاریخی، برای تحقق آرمان‌های والای شهیدان، به استقرار جمهوری اسلامی، رأی دادند.

امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، روز ۱۲ فروردین را از بزرگ‌ترین عیدهای ملت ایران بر شمردند. انتخاب واژه «عید» برای روز بزرگی چون دوازدهم فروردین، سزاوار و منطقی است؛ زیرا عید روزی است که انسان در آن احساس مجد و غرور و سربلندی کند. ازاین‌رو، دوازدهم فروردین از عیدهای بزرگ تاریخ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و روز غرور و سربلندی ملت مسلمان ایران است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی به رأی ۲/۹۸ درصدی مردم اشاره کرد و افزود: در ۱۲ فروردین همچون خاری در چشم دو ابرقدرت آن روز بود. ازاین‌رو، بر آن شدند که با برپایی بلوا، در گوشه‌وکنار کشور، مسئله اصلی را فرعی نشان دهند تا پیش درآمدی بر تجزیه و ازهم‌پاشیدگی نظام اسلامی بشود. با وجود این، زنجیره توطئه آمریکا که از کردستان و گنبد و خوزستان و… آغاز می‌شد و تا جنگ تحمیلی ادامه می‌یافت. با رهبری قاطع امام امت و مجاهدت‌های ملت خداجوی، از هم گُسست و مردم پس از آن نیز با دیگر «آری» گفتن‌ها به‌نظام جمهوری اسلامی و بیعت‌های نو به نو با خون شهیدان، همچنان استوار به‌سوی هدف مقدس خود و استقرار کامل نظام عدل اسلامی می‌شتابند.

انتهای خبر/