سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدباقر علائی فرمانده سپاه خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش گفت: در واقع روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی می‌باشد. روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارند.

وی افزود: پیر بیدار انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله در پیامی به مناسبت روز قدس این چنین فرمودند: «روز قدس روز اسلام است. روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیا کرد… روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمّال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس روز حیات اسلام است. باید مسلمین به هوش بیایند. باید بفهمند قدرتی را که مسلمین دارند».

فرمانده سپاه خوی اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با تقویت روح استکبارستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم ستم دیده فلسطین، برای مبارزه و رهایی از چنگال استکبار، نشاطی تازه پدید آورد. انقلاب ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی اش نامید. انتخاب روز قدس از سوی امید مستضعفان جهان، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود زندانی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این یادگار پر ارج امام راحل، امت اسلامی، با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش می دهند. روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

انتهای خبر/