به گزارش خبرنگار آذرباخیش این همایش که با حضور علما و روحانیان حوزه های علمیه ازاستانهای آذربایجان شرقی و غربی و جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و رزم و فعالان فرهنگی برگزار شد ازسالها تلاش و مجاهدت مرحوم حجت اسلام نورعلی حسن زاده در سنگر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تبلیغ تجلیل شد .

پیری عضو شورای اسلامی و و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خوی گفت : تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی در نظر دارد با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری خوی از امسال سلسله همایشهایی را در نگو داشت مفاخر این شهرستان در عرصه های فرهنگی ، هنری و ایثار و شهادت برگزار کند که این همایش نگو داشت نیز در این راستا برگزار شد.

حجت اسلام قاسم خانی امام جمعه خوی در این همایش با تجلیل از مقام شامخ این طلبه مجاهد در عرصه های مختلف گفت : در روایت است که احترام به عالم ، احترام به پروردگار عالم است مخصوصا عالمی که مجاهد ، مردمی و در کف میدان خدمت به خلق خدا و یارو همرزم رزمندگان اسلام و شهدا باشد .

وی افزود : مرحوم حسن زاده بعنوان روحانی مجاهد با درد مردم سوخت و همیشه در کنار مردم بود لذاجامعه فرهنگی وظیفه دارد این چنین انسانهای وارسته و مردمی راپاس بدارد و بعنوان الگو به نسل جوان معرفی کند.

سردار شاکری یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان این روحانی مجاهدهم در این همایش نگو داشت با اشاره به ویژگیهای اخلاقی و اجتماعی این روحانی مجاهد گفت : این روحانی مجاهد از جمله انسانهای باتقوایی بود که کار کرد و هرگز خود را نشان نداد ، انسانی بود که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تا میدان رزم و تبلیغ در هشت سال دفاع مقدس بی تکلف جانفشانی کرد و به ملای مجاهد مشهور شد .

در این همایش تعدادی از همرزمان و صاحب نظران حوز فرهنگ و ایثار و شهادت در خصوص ابعاد شخصیت والای این روحانی مبارز و مجاهد سخنرانی کردند .

انتهای خبر/