به گزارش خبرنگار آذرباخیش طی مراسمی که با حضور داوود فرازی، معاون میراث‌فرهنگی و محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ذبیح‌الله کاظمی فرماندار خوی و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد، افراسیاب گراوند به‌عنوان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی معرفی شد و از زحمات عزیز میرزایی تقدیر به عمل آمد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: ازآنجایی‌که امروزه توجه به موضوعات فرهنگی در اولویت قرار دارد، این اداره کل نیز وظیفه خطیری در این راستا داشته و نیاز است سایر دستگاه‌ها حمایت لازم را از این مجموعه داشته باشد.

داوود فرازی اضافه کرد: خوی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد و در این شهرستان آثار تاریخی مهمی همچون شمس تبریزی، مسجد مطلب‌خان، بازار تاریخی و… دارد که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند.

او ادامه داد: امید است انتخاب آقای گراوند، نویدبخش روزهای خوبی برای میراث‌فرهنگی و گردشگری خوی باشد و از زحمات آقای میرزایی که نائل به بازنشستگی شدند نیز کمال تشکر و قدردانی را داریم.

فرماندار خوی نیز در این مراسم گفت: موضوعات میراث‌فرهنگی و تاریخی یکی از موضوعات مهم و حساسی که متأسفانه در اغلب موارد مورد غفلت و بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

ذبیح‌الله کاظمی اضافه کرد: خوی یکی از شهرهای مرزی استان است که سالانه مسافران زیادی از مرز رازی راهی خارج از کشور می‌شوند و باید تلاش شود با تقویت زیرساخت‌های گردشگری حداقل مدت ماندگاری این مسافران به دو شب افزایش یابد.

او تصریح کرد: باتوجه‌به کمبود اعتبارات فرهنگی، اجرای بسیاری از برنامه‌ها با تأخیر همراه است که باید برای افزایش این اعتبارات هم‌اندیشی و چاره‌اندیشی شود.

فرماندار خوی با تأکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه شمس تبریزی خوی گفت: این پروژه یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار استان است که همگی باید دست در دست هم داده و دراسرع‌وقت آن را به پایان برسانیم.

انتهای خبر/