به گزارش خبرنگار آذرباخیش حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه بررسی روند پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری که با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: آذربایجان غربی جز سه استان در رتبه‌های آخر از نظر سرانه فضای آموزشی در سطح کشور است که براین‌اساس ۸۲۴ کلاس درس تخریبی و ۳۶۰۰ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی است که برای ساماندهی این تعداد از مدارس به ۴ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی افزود: برای رسیدن به متوسط کشوری ۶۵۲ هزار مترمربع فضای آموزشی با ۹ هزار کلاس درس در سطح استان کمبود داریم که ۱۲ هزار میلیارد تومان هم در این بخش نیاز داریم.

وی ادامه داد: برای برون‌رفت از این بحران در پنج استانی که نهضت مدرسه‌سازی آغاز شده که استان آذربایجان غربی هم جزء همین استان‌هاست و نیازمند یک جهش است که می‌طلبد با تصمیمات خاص و تخصیص اعتبارات ویژه گام‌های بلندتری برداشت.

خان‌محمدی در ادامه به زلزله خوی پرداخت و خاطرنشان کرد: زلزله خوی تجربه خوبی برایمان بود و ما توانستیم این بحران را سروسامان دهیم. در این راستا ۱۲۲ کلاس درس را تخریب کرده و احداث خواهیم کرد. همچنین ۱۸۷ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود و ۳۱۱ کلاس درس هم با اعتبارات استانی در دستور تعمیرات اساسی قرار گرفت.

انتهای خبر/