به گزارش خبرنگار آذرباخیش حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی در آیین عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: امروز سیاست کشورها قوی‌شدن است. اگر ملتی قوی نباشد و ضعیف باشد به او زور می‌گویند، باج‌گیران عالم از او باج می‌گیرند، اگر بتوانند به او اهانت می‌کنند، زیر پا لگد می‌کنند. یکی از عوامل اقتدار جمعیت است که اگر آسیب ببیند، کشور آسیب خواهد دید.

وی گفت: در بعضی کشورهای غربی خانواده‌ای که ده فرزند دارند مورد تشویق قرار می‌گیرند و هیچ‌کس مذمتشان نمی‌کند. اما نوبت به کشور ما که می‌رسد، این طرف قضیه تشویق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر عکس شعاری که سالیان سال به‌غلط تکرارش می‌کردیم که” فرزند کمتر زندگی بهتر” آنچه از آیات و روایات و تحقیق اندیشمندان دینی و تأیید تجربه استفاده می‌شود، فرزند بیشتر زندگی باشکوه‌تر است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به تحقیقات برخی از دانشمندان خارجی و ایرانی در خصوص فرزندآوری و داشتن فرزندان گفت: ازدیاد فرزند موجب کاهش فشارخون والدین، افزایش تمایل به یادگیری، استفاده بیشتر از قدرت تعقل، افزایش اعتماد به نفس، امکان بهتر درک زیبائی‌ها، دقت بیشتر در کارهای جزئی و افزایش شادی می‌شود.

انتهای خبر/