به گزارش خبرنگار آذرباخیش جلسه قرارگاه جهادی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با حضور مجتبی باستان “رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور” و جمعی از مدیران استانی، شهرستانی و فرماندهان سپاه در محل سالن کنفرانس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان خوی برگزار شد.

مجتبی باستان در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: ما باید از دلایل الهی و معنوی توفیقات رخ‌داده در جریان فتح خرمشهر درس بگیریم و از آن‌ها در راستای حل مشکلات جامعه بکار ببریم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه؛ محوریت مسجد در تعاملات اجتماعی، ایجاد روحیه ایثار و انقلابی و مشارکت مردم در حل مشکلات، ۳ نکته کلیدی و مهم در فتوحات دوران دفاع مقدس بودند، افزود: پایه‌های آغازین مقاومت در مسجد خرمشهر شکل گرفت و این بیانگر آن است که؛ اگر جوانان و مردم انقلابی به مسجد برگردند توفیقات بسیاری را برای جامعه به ارمغان خواهند آورد.

وی ادامه داد: خرمشهر را روحیه انقلابی و ایستادگی آزاد کرد؛ لذا راه موفقیت انقلاب اسلامی در آینده و پیاده‌سازی سند تحول آموزش‌وپرورش نیز باروحیه جهادی، انقلابی و ایستادگی که در دل جوانان باید ایجاد شود، میسر خواهد شد.

باستان، با تأکید بر مردمی‌کردن فعالیت‌های اجتماعی، گفت: آحاد جوانان و نوجوانان باید پای‌کار حل مشکلات بیایند. چراکه بسیاری از مشکلات مدارس را می‌توان با مشارکت و دخالت‌دادن دانش‌آموزان حل کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند به‌واسطه معلم خود، مدیر مدرسه، هم‌کلاسی‌ها، خانواده و نهایتاً آحاد جامعه، کمک‌های بسیار شایانی برای حل مشکلات اجتماعی ارائه نمایند. بر همین اساس؛ برگشتن به محوریت مسجد، ایجاد روحیه انقلابی و مشارکت‌دادن دانش‌آموزان (مردم) در حل مشکلات را باید همواره مدنظر قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در ادامه از استقرار ۱۰۰ گروه جهادی بسیج دانش‌آموزی با حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز از پنجم لغایت پایان تیرماه سال جاری خرداد و افزود: این مهم با برنامه‌ریزی مدون در راستای عملیاتی نمودن ۴ هدف عمده اجرایی خواهد شد.

وی با تشریح اهداف چهارگانه برنامه بسیج دانش‌آموزی، گفت: ۱-لزوم داشتن نگاه تربیتی نسبت به این نسل از دانش‌آموزان باهدف آگاهی‌بخشی آنان از مشکلات موجود در جامعه. ۲-ایجاد روحیه جهادی و انقلابی در دانش‌آموزان باهدف مشارکت‌دادن آنان در امر خدمت‌رسانی ۳-مشارکت دادن دانش‌آموزان در اداره مدرسه، منطقه و شهر ۴-تربیت دانش‌آموزان به کارگروهی و جمعی در راستای حل مشکلات اجتماعی، چهار هدف عمده در بحث استقرار گروه‌های جهادی دانش‌آموزی هستند.

 

مجتبی باستان از مشارکت گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در کارهای عمرانی مدارسِ آسیب‌دیده از زلزله و ایجاد فضایی بانشاط در آن‌ها خرداد و گفت: مقرر است در بازه زمانی پنجم تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ و با حضور ۱۵۰۰ دانش‌آموز در قالب ۱۰۰ گروه جهادی، کار عمرانی (تعمیرات مدارس) ۱۰۰ مدرسه آسیب‌دیده از زلزله – رنگ‌آمیزی فضای محیطی و درب‌ها و نیمکت‌های ۲۰ مدرسه و همچنین در تعمیر و بازسازی ۲۰ خانه محروم با حضور و مشارکت دانش‌آموزان اجرایی گردند.

انتهای خبر/امیرعلی موسوی