به گزارش خبرنگار آذرباخیش: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرستان خوی با تشریح توطئه‌های دشمن اظهار داشت: دشمن با طرح مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشارات مکرر به وجود برخی افراد بدون پایبندی به دین و انقلاب در لایه‌های اجتماعی، تلاش دارد امیدها را در دل‌ها بمیراند و البته این مسئله مخصوص امروز نیست و حتی در دهه ۶۰ هم که جبهه‌ها مملو از جوانان مؤمن بود، نوعی از این شیطنت‌های دشمنان با وجود شرایط جنگی در کشور وجود داشت.

امام‌جمعه خوی با یادآوری مسئله حجاب و عفاف در جامعه گفت: جامعه حریم خصوصی نیست و ازآنجایی‌که که نوع لباس پوشیدن در جامعه روی ذهن و روان افراد تأثیر دارد، لذا کسی نمی‌تواند با این توجیه که من دوست دارم، هر گونه پوششی را انتخاب کند، چرا که سلب امنیت روانی و آرامش خانوادگی دیگران و تخریب بهداشت معنوی، حق انتخاب نیست.

وی ادامه داد: از جمله شبهاتی که در خصوص قانون حجاب مطرح می‌شود، این است که وقتی می‌شود کار فرهنگی کرد تا به شکل مبنایی و ریشه‌ای اعتقاد مردم را درست کرد، چرا از اقدامات سلبی استفاده کنیم که در بهترین حالت رفتار افراد را تغییر می‌دهد، رفتاری که اعتقادی به آن ندارد که در جواب باید گفت، درست است که تغییر و اصلاح فکر، مبنایی‌ترین کار است که باید با انجام کارهای تبیینی و فرهنگی محقق شود؛ اما اگر بهترین کارهای فرهنگی و تبیینـی هـم انجام شود، آیا لزوماً همه افرادِ جامعه، رفتارشان را اصلاح می‌کنند؟

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: اگر صرفاً کار فرهنگی برای اصلاح جامعه کافی بود، فلسفه وجود احکام اجرایی و مجازات‌ها چیست؟ آیا می‌توان گفت درباره همه گناه‌ها یا مزاحمت‌های اجتماعی، تنها کار فرهنگی کافی است؟ مثلاً مزاحمان به نوامیس مردم و دیگر عاملان ناامنی اجتماعی را می‌توان صرفاً با کار فرهنگی و نصیحت مدیریت کرد و هیچ قانون یا عامل بازدارنده دیگری برای آنها اعمال نکرد؟

امام‌جمعه خوی در ادامه خطبه‌های خوی به رونمایی موشک فراصوت فتاح اشاره کرد و گفت: انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت و دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک باتوجه‌به آنکه تاکنون صرفاً روسیه، چین و آمریکا در این حوزه به موفقیت‌هایی رسیده‌اند، پیام روشنی به دشمنان است که دوران دفاع منفعلانه در منطقه تمام شده و اکنون زمان بازدارندگی تهاجمی از سوی اتحادیه کشورها و گروه‌های مقاومت است.

وی با بیان اینکه در کنار همه این پیشرفت‌های علمی ، نظامی ، معرفتی تأکیدکرد: از جمله مسائلی که مسئولین به طور ویژه باید بدان توجه داشته باشند و دغدغه مستمرشان باشد، توجه به مسکن ، اشتغال و ازدواج است که رکن‌های اولیه مردم و نسل جوان ماست، دشمنان هم باهدف قراردادن ضعف ما در این امر مهم؛ ملت را به اغتشاش دعوت می‌کند و البته کم‌کاری و یا اشتباهات ما هم به آن ضمیمه شده است.

انتهای خبر/