حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش در خصوص دستاوردهای سفر دوروزه جمعی از مدیران شهری به شهرهای ادرمیت و توشبا ترکیه گفت: خوی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد و دراین‌خصوص علاوه بر لزوم تقویت همکاری و مناسبات در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، تاریخی و گردشگری مذهبی، آمادگی ایجاد بسترها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را دارد و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

نصرالله پور با اشاره به ظرفیت‌های غنی شهرستان خوی گفت: شهر خوی شهری باستانی، مذهبی، فرهنگی، گردشگری بوده و اشتراکات فرهنگی و دینی و تاریخی شهرهای خوی و وان امکان بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات شهرداری‌های شهرهای مذکور فراهم می‌کند و باید از این ظرفیت‌ها، استفاده بهینه‌ای صورت پذیرد.

شهردار خوی با اشاره به علاقه دو ملت جهت سفر به خوی و وان اضافه کرد: سالانه ظرفیت بسیار خوبی به‌وسیله سفر زمینی به ترکیه و ایران از طریق شهرهای خوی و وان برای این دو شهر ایجاد می‌شود که فرصت استثنایی در راستای افزایش تبادلات بازارچه‌های مرزی با تنوع اجناس و قیمت مناسب و آشناکردن بیشتر مردم با آداب‌ورسوم دو کشور محسوب می‌شود و همچنین فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد اشتغال از طریق گسترش همکاری‌های اقتصادی پیشروی دو شهر که قطعاً دولت‌ها هم از منفعت آن بی‌بهره نخواهند بود فراهم می‌شود که برنامه‌ریزی دقیق و گسترش همکاری‌های دوجانبه را از سوی مسئولین این دو شهر می‌طلبد.

وی گفت: این دیدارها باهدف گسترش همکاری‌های دوجانبه بین خوی و شهرهای هم‌جوار ترکیه جهت جذب سرمایه‌گذار و توسعه مناسبات فرهنگی با دعوت شهردار شهرهای مذکور صورت گرفت.

بازدید از مراکز تولیدی فضای سبز، خانه‌های فرهنگ، مجتمع تأسیساتی شهرداری ادرمیت و مراکز آموزشی و فرهنگی این شهرها از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

انتهای خبر/