رضا جعفرپور دبیر تولیت شمس تبریزی خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ردیف رویدادهای ملی فرهنگی ثبت شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، با حضور میهمانان داخلی و خارجی ششم و هفتم مهرماه سال جاری در شهر خوی برگزار می‌شود.

وی به محورهای اصلی نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا اشاره کرد و افزود: شمس تبریزی و مسائل وجودی انسان، شمس در آینه هنر و ادبیات‌معاصر، جایگاه خوی و آذربایجان در عرفان عصر شمس تبریزی از مهم‌ترین محورهای این همایش خواهد بود.

جعفرپور در خصوص ششمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا هم گفت: این جشنواره هر ساله با حضور هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی باهدف ارج‌نهادن و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی‌اسلامی باتکیه‌بر آموزه‌های اخلاقی، دینی و عرفانی برگرفته از کلام شمس و مولانا و عارفان و ادیبان متاثربرگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: در برگزاری این رویداد علمی پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز و ارومیه و مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور همکاری خواهند کرد.

انتهای خبر/