حجت‌الاسلام محسن مسلمی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش شهید چمران را نابغه عصر حاضر خواند و تصریح کرد: ما کوچک‌تر از آنیم که در مورد شخصیت شهید چمران مطلبی بیان کنیم؛ اما ایشان در زندگی و شهادت خود به‌تمام‌معنا غرق در معرفت الهی بود به همین دلیل با یک فتوای امام خمینی (ره) شهید چمران سریعاً زندگی مرفه و بهترین موقعیت شغلی خود را رها و به یاری اسلام و مسلمین یافت.

وی ادامه داد: شهید چمران از شخصیت‌های مبارز انقلاب اسلامی، وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود. او شخصیتی علمی، انقلابی، مبارز، مؤمن و عارف‌مسلک بود.

مسلمی گفت: این شهید بزرگوار از مبارزان جدی علیه نظام پهلوی بود، و بعد از پیروزی انقلاب هم در ایران اقدامات مهم دیگری از جمله تربیت نیروهای مخلص انقلابی در دوره‌های آموزشی سپاه و ختم غائله کردستان را انجام داد.

حجت‌الاسلام محسن مسلمی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و مبارزاتی شهید چمران از لبنان گرفته تا پاوه و اهواز برای هیچ‌کس ناپیدا نیست افزود: امام خمینی (ره) در مورد چمران همیشه بدون غلو تعاریفی را می‌فرمودند و در جمله معروفی بیان کردند که چمران باعزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. اما مثل چمران بمیرید.

استاد حوزه و دانشگاه سیره شهید چمران را حلّ مشکلات دانست و اظهار داشت: در سایه همین مدیریت جهادی که باید الگوی همگان باشد، نقش راهبردی را در رویارویی با جریان‌های نفاق در مرزهای کشور داشت.

انتهای خبر/