به گزارش آذرباخیش ، نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای نمازجمعه این شهر اقامه شد.

دهم ذی‌حجه، روز عید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامى است که اعمال و دعاهاى خاصى دارد

یکى از نمازها، نماز عید قربان است که مثل نماز عید فطر، دو رکعت است و به همان صورت و در همان وقت و با همان شرایط خوانده می‌شود. چه در روز عید فطر و چه در عید قربان، پیش از نماز و پس از آن تکبیرهایى گفته می‌شود که همه، بزرگ شمردن خدا و توحید و ستایش او و شکر بر نعمت هدایت است.

در قنوت نماز عید، آن‌گونه که گذشت، دعاى «اللهم اهل الکبریاءو العظمه…» خوانده می‌شود .
در این دعا، خدا را به عظمت، جبروت، عفو و رحمت و بخشش می‌شناسیم و یاد می‌کنیم و از او، به حق و منزلت این روز بزرگ که عید مسلمانان و مایه شرافت و افتخار پیامبر و خاندان اوست، درخواست می‌کنیم که بر «محمد و آل او» درود فرستد و ما را از خیرها و برکات خویش بهره‌مند سازد.

جمله‌ای که در این دعا آمده، جامع‌ترین درخواستى است که می‌توان از خدا طلبید. از پروردگار می‌خواهیم که: خدایا، در هر خیرى که محمد و آل محمد را در این روز، وارد ساختى، مرا نیز داخل گردان و از هر بدى که محمد و آل محمد را در این روز، بیرون ساختى، مرا نیز خارج گردان.

خدایا…من از تو بهترین چیزها را می‌طلبم که بندگان صالح تو، از تو خواسته‌اند و به تو پناه می‌برم از هر بدى که بندگان مخلصت، از آن به تو پناهنده شده‌اند!

انتهای خبر/