به گزارش خبرنگار آذرباخیش حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در همایش عفاف و حجاب که با شعار “من پای خانواده ام می ایستم” در پیاده راه هسته مرکزی این شهر برگزار شد با بیان فواید عفاف و حجاب تشریح کرد:  حجاب موجب تقویت پاکی و عفت و در نهایت موجب بهبود عزت‌نفس انسان می‌شود و همچنین از آثار مهم حجاب، ایجاد آرامش روانی فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر به زن می‌گوییم حجاب به مرد هم می‌گوییم غیرت که در صورت نبود هر یک، ارزش‌های انسانی و دینی زیر سؤال می‌رود و انسان از لحاظ اعتقادی ضعیف می‌شود چرا که  بدحجابی زن در جامعه آتش هوس را در قلب مردان می‌اندازد، مردان کم اراده و سست‌عقیده هم دچار گرفتاری نفس شده و جامعه به‌جای پیشرفت و سوق به سعادت به سمت ضد ارزش‌ها و حبوط از مقام والای انسان می‌شود.

امام‌جمعه خوی افزود: دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن در حال بمباران بی‌عفتی و برهم‌زدن آرامش خانواده‌ها هستند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند، اگر خانواده از هم پاشید و فاسد شد، سلامت جامعه از بین خواهد رفت. حجاب و عفاف با آرامشی که به ارمغان می‌آورد در جامعه به تقویت و استحکام بنیان خانواده کمک می‌کند.

این مقام دینی با اشاره به قانون حجاب و عفاف در قانون اساسی کشور اظهار داشت: حجاب علاوه بر یک وظیفه دینی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ عفت عمومی در جامعه، در قانون اساسی کشور با خط‌قرمز تعیین شده است و همه ما باید به این قانون سر تعظیم فرود آوریم و به‌خاطر سلامت جامعه آن را بدون اعتراض اجرا کنیم.

در پایان امام‌جمعه خوی در مطالبه‌ای از مسئولین ذی‌ربط خواست تا به‌صورت جدی قانون عفاف و حجاب را بدون تعلل اجرا کنند.

لازم به توضیح است در حاشیه این تجمع ایستگاه نقاشی، بهترین جمله در مورد حجاب، امضا تومار مطالبه از مسئولین، ایستگاه یک حس خوب و کتابت قرآن به همراه اهدا بسته‌های فرهنگی برگزار شد.

همچنین گفتنی است تجمع‌کنندگان با قرائت بیانیه و سردادن شعار از قانون عفاف و حجاب حمایت و خواستار اجرای جدی آن در جامعه شدند.

انتهای خبر/