به گزارش خبرنگار آذرباخیش عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت علیهم‌السلام و مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهرستان خوی ظهر امروز دهمین روز ماه محرم‌الحرام، به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش در کربلا، نماز ظهر عاشورا را همزمان با نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) اقامه کردند.

 مساجد، حسینیه‌ها، گلزار شهدا، آستان امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خوی امروز میزبان نمازگزارانی بودند که با شور و شعور حسینی، هم عزاداری کردند و هم به اقامه نماز پرداختند تا عشق و ارادت خود را به ساحت حضرت ثارالله و شهدای دشت نینوا نشان دهند.

 همچنین خیل عظیم هیأت‌های سوگوار و عزاداران امام حسین(ع) پس از شنیدن اذان ظهر از بلندگوهای شهر، بلافاصله دست از عزاداری کشیده و در خیابان‌ها، پیاده‌روها و در هر مکانی که بودند فریضه واجب نماز را که یکی از ارکان و مؤلفه‌های نهضت حسینی است، به جا آوردند.

 از ساعات اولیه صبح امروز مردم مؤمن و خداجو در شهرستان خوی برای قهرمانان حماسه تاریخ‌ساز کربلا، عزاداری و سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند و در ادامه با حضور خود در صفوف نماز جماعت صحنه‌هایی از دلدادگی و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام را به نمایش گذاشتند.

قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امت اسلام بود

 حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که مقارن با روز عاشورای حسینی بود گفت: مسئله مهمی که مناسب است در روز عاشورا متذکر شوم در خصوص عفاف و حجاب است. چون قیام حضرت برای اصلاح امتش بود و برای حفظ حجاب بود.

 وی افزود: باید توجه کنیم آیا ما بیشتر برای تبلیغ حجاب کار می‌‌کنیم یا دشمنان بیشتر برای ترویج فرهنگ بی‌حجابی در ایران و جهان سرمایه‌گذاری و هزینه می‌‌کنند.

 امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: اگر مسئله عفاف و حجاب مهم نیست چرا این قدر برای ازبین‌بردن آن در جهان تلاش می‌‌‌کنند تا جایی که می‌‌توان گفت امروزه یک جنگ جهانی علیه حجاب در دنیا راه انداخته‌اند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهار داشت: قطعاً مشکلات مالی، زندگی را با مشکلاتی مواجه می‌‌کند، اما باید توجه داشت که ترویج فرهنگ بی‌حیایی، امنیت، آرامش، عشق و محبت را در زندگی افراد به مخاطره می‌اندازد در واقع مشکلات مالی، زندگی را با سختی مواجه می‌کند.

 وی در پایان گفت: اما اگر بر اثر عدم رعایت حیا و بی‌توجهی به رعایت حریم‌ها، محبت و عشق در خانواده خدشه‌دار و خیانت وارد زندگی شود بنیان و ریشه زندگی چنان دچار آسیب اساسی می‌شود که شاید اصلاً قابل‌بازسازی نباشد.

انتهای خبر/