به گزارش خبرنگار آذرباخیش حسین شرفخانلو، نویسنده کتاب شبیه خودش در مراسم آیین رونمایی و جشن امضای این کتاب که با حضور جمعی از فرهیختگان، کتاب‌دوستان و اعضاء کتابخانه عمومی شهید کوچری شهر قطور خوی برگزار شد گفت: کتاب حاضر به روایت زندگی و شهادت شهید حامد جوانی از پاسداران لشکر عاشورای تبریز می‌پردازد و خوانندگان کتاب را با فرهنگ شهید و شهادت نیز آشنا می‌سازد.

 وی افزود: شهید حامد جوانی شیفته و عاشق حضرت عباس (ع) بود که به آرزویش شهادت همانند مولایش بود رسید.

 نویسنده کتاب شبیه خودش با اشاره به معرفی زندگی و انتقال رشادت‌های شهدای مدافع حرم به نسل‌های امروزی افزود: مسئولین ما نباید از این امر مهم و ارزشمند غافل شوند چرا که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا هم‌تراز با شهادت است.

 حسین شرفخانلو با اشاره به تأثیرگذاری خاطرات شهدا در زیست انسان‌ها گفت: هدف از تألیف آثار مربوط به شهدا این است که تفکر شهدا رایج شود، زیرا موجب رفع بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد، نباید تنبلی، سستی و سهل‌انگاری در کار فرهنگی داشته باشیم و هیچ یک از شهدا اهل سهل‌انگاری نبودند؛ بلکه اهل تلاش و حرکت بودند.

 وی تصریح کرد: نکته قابل‌توجه این است که به‌رغم شمار فراوان خاطرات منتشر شده که بالغ بر صدها جلد کتاب و هزاران قطعه خاطره است، بیشتر خاطرات جنگ هنوز در سینه و خاطره رزمندگان چونان رازی سربه‌مهر، نهفته و بسیاری از آن شاهدان و رازداران، در خاک خفته‌اند و گوش ما از شنیدن خاطرات آنان محروم مانده است.

  هادی درستی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان خوی گفت: کتاب و کتابخانه بهترین شاخص فرهیختگی هر کشوری است و کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از نهادهای اجتماعی بهترین محمل امن فرهنگی برای خانواده‌ها است.

 وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها نشان‌دهنده فرهنگ و هویت هر شهری هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با استفاده ظرفیت‌های حداکثری موجود و ایجاد زیرساخت‌های لازم فضاهای کتابخانه‌ای را کلید توسعه فرهنگی و اجتماعی هستند افزایش دهیم.

 درستی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی نحوه کسر نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها و ضمن قدردانی از شهرداری خوی در زمینه پرداخت به‌موقع و کامل نیم درصد، بیان داشت: در قانون حداقل نیم درصد از اعتبارات شهرداری باید به کتابخانه‌ها اختصاص پیدا کند و لزوم پرداخت آن از درآمدهای شهرداری‌ها باید به رسمیت شناخته شود.

انتهای خبر/