ذبیح‌الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت گو با خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: شهرستان دارالمؤمنین خوی از قدیم‌الایام علما و خیرین والامقامی تقدیم جامعه نموده و اکنون نیز شاهد همراهی مساجد، هیئات مذهبی و مردم در هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن مراسمات ماه محرم و اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: طبق سال‌های گذشته، امسال نیز مواکب شهرستان خوی برای زائران خدمت‌رسانی خواهند نمود که دو موکب در شهرستان خوی برای خدمت به زوّار خارجی و تعداد دو موکب شهرستان خوی نیز در مسیر مرز تمرچین به سمت کربلا و یک موکب دیگر هم در مسیر مهران به سمت کربلا جهت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: موکب القیله یکی دیگر از مواکب مستقر در خروجی شهر خوی می باشد که به زواری که قصد عبور از خوی به سمت مرز تمرچین را دارند خدمت‌رسانی خواهد کرد.

فرماندار خوی به حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: عاشقان امام حسین (ع) در مراسم جهانی پیاده روی اربعین حسینی یکی از کم نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود می آورند که موجب می شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

مسئول ستاد اربعین خوی در پایان به کارکردهای مهم مراسم میلیونی اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: بی‌تردید اربعین حسینی یکی از باشکوه‌ترین و عظیم‌ترین مراسم شیعی است که هم به‌صورت زنده و پویا در حیات اجتماعی جریان دارد و هم منشأ تحولات فراوانی در کنش‌های فردی و اجتماعی شده است.

انتهای خبر/