ذبیح‌الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی در حاشیه این افتتاح در گفت گو با خبرنگار آذرباخیش گفت: شرکت پردیس صنعتی سیلیکون آراز با هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت ثبتی و با ایجاد شغل برای ۴۷۰ نفر هم‌زمان با هفته دولت در شهرک صنعتی شهرستان خوی آغاز به کارکرد.

وی افزود: ظرفیت تولید ماهانه این واحد تولیدی یک هزار و ۲۰۰ تن و به طور سالانه ۱۰ هزار تن از سیلیکون متال با خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می‌شود.

فرماندار خوی اظهار داشت: تولیدات این واحد تولیدی در آلیاژ‌های فولادی و شرکت آلومینیوم‌سازی است و تولید پلی سیلیکون، تولید ویفر پنل خورشیدی و محصولات الکتریکال از جمله محصولات بهره‌مند از تولیدات سیلیکونی این واحد است.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به افزایش روزافزون تقاضای انرژی پاک (خصوصاً انرژی خورشیدی مطابق با پتانسیل‌های تابش در ایران) و افزایش استانداردهای زندگی، همچنین رشد روزافزون صنایع بر پایه عنصر سیلیکون، ضرورت توسعه زنجیره ارزش سیلیکون در کشور اجتناب‌ناپذیر است.

در حال حاضر مرحله اول نقشه راه شرکت یعنی کارخانه تولید سیلیکون، در شهرک صنعتی خوی واقع در استان آذربایجان غربی در ۳ فاز به ظرفیت اسمی ۵۰ هزار تن احداث شده است.

به گفته مدیران این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای دیگر، ظرفیت تولید را تا ۳۰ هزار تن می‌توان افزایش داد.

انتهای خبر/