ذبیح‌الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: تبیین جایگاه شمس تبریزی و مولوی در سطح ملی و بین‌المللی و معرفی درست این دو عارف و شاعر نامی به دنیا به‌عنوان مفاخر عرفانی و فرهنگی ایران، تولید آثار فاخر هنری و علمی در حوزه شمس و مولانا و موضوع معرفت، اخلاق، ادب و عرفان اسلامی و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهفته در حوزه شمس و مولانا را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور شمس و مولانا پژوهان داخلی و خارجی در این همایش بین‌المللی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برگزاری این همایش خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۰ دانشگاه داخلی و خارجی برای برگزاری این همایش با تولیت شمس تبریزی همکاری علمی کرده و مؤسسه استنادی علوم جهان اسلام نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا را به رسمیت شناخته و کد بین‌المللی این رویداد را صادر کرد.

وی اظهار داشت: اجرای پرفورمنس نقاشی موسیقی، مثنوی‌خوانی و برگزاری کنسرت موسیقی از دیگر برنامه‌های این رویداد بین‌المللی است که پس از برگزاری همایش علمی با حضور عموم مردم اجرا خواهد شد.

فرماندار خوی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی به‌خصوص نمایشگاه خوشنویسی با نمایش آثاری از اساتید برجسته خوشنویسی کشور که اهل خوی هستند از دیگر برنامه‌های این همایش علمی بین‌المللی است.

 انتهای خبر/