به گزارش خبرنگار آذرباخیش، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان خوی هم‌زمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پاسداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی با حضور مسئولین نظامی و انتظامی صبح امروز در پادگان شهید شرفخانلو شهرستان خوی برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار محمدباقر علائی فرمانده سپاه شهرستان خوی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که در پادگان شهید شرفخانلو برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد، فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌بینند که وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند.

وی افزود: هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‌ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به‌زانودرآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود.

فرمانده سپاه خوی خاطرنشان کرد: مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه‌های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پا خاست و صحنه‌های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت، انگیزه حضور مردم ما دینی، عقیدتی و ملی بود، دفاع ما نبردی صددرصد شرافتمندانه بود و به همین دلیل حاضر نشدیم مقررات انسانی و اسلامی را در این جنگ زیر پا بگذاریم.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی نیز با اشاره به نقش جوانان در صحنه‌های نبرد ۸ سال دفاع مقدس گفت: جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‌های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهانند و الگوی این جوانان، جوانان کربلا بود، ملتی که چنین جوانانی دارد به جاست که بر خود ببالد و به داشتن چنین جوانانی افتخار کند.

 وی اظهار داشت: اگر بخواهیم صحنه‌های به‌یادماندنی جنگ و دفاع مقدس برای تمام نسل‌ها و عصرها ماندگار بماند باید آن رشادت‌ها، شهادت‌ها و جانبازی‌ها را در قالب‌های مختلف هنری درآوریم تا نسل‌های بعد بدانند که برای حفظ این سرزمین چه عزیزانی جان و مال خویش را در طبق اخلاص نهاده‌اند و این مهم میسّر نمی‌شود مگر اینکه درباره جنگ فیلم‌های برتر، شعرهای پرمحتوا، داستان‌های پرشور و نقاشی‌های پرجاذبه ساخته‌وپرداخته شود.

قاسم خانی در پایان به نقش مهم زنان در جنگ نیز اشاره داشت و افزود: زنان شجاع ایران اسلامی حماسه‌آفرینان عرصه‌های پشتیبانی و امداد جبهه‌های جنگ و جهاد بودند که نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند.

 وی گفت: زنان در طول جنگ تحمیلی (دفاع مقدس) در مساجد، منازل، مدارس و هر مکان دیگری که امکان تأسیس یک هسته و مرکز پشتیبانی وجود داشت، به جمع‌آوری کمک‌های مردمی، بسته‌بندی، ارسال آن و نیز، ارائه سایر خدمات، پرداختند.

 انتهای خبر/ کمیل دبیری پور