حجت‌الاسلام محسن مسلمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش در خصوص دستاوردهای دفاع مقدس اظهار داشت: آمریکا برای جلوگیری از پیروزی انقلاب، اسلامی توطئه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا نمود. با پیروزی انقلاب اسلامی نیز این تلاش برای اجرای راهبُرد جلوگیری از استقرار نظام اسلامی با ایجاد بحران و ناآرامی در تمامی کشور، بخصوص در مناطق مرزی توسط عناصر وابسته به‌نظام سلطه که با پیروزی انقلاب اسلامی سلطه خود را بر ایران ازدست‌داده بود و تحریک صدام و با چراغ‌سبز جنگ هشت‌ساله‌ای را بر علیه انقلاب اسلامی تحمیل نمود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از برهه‌های تاریخی بی‌نظیر و سرنوشت‌ساز در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی است. این جنگ علاوه بر دست آوردی عظیم در صحنه بین‌المللی که مایه عزت و عظمت نظام اسلامی و تعدیل موازنه قدرت به نفع اسلام و ایران بود آثار و برکاتی در درون نظام اسلامی به‌جای گذاشته است که یکی از آن دست آورده، در بعد فرهنگی است.

مسلمی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران اسلامی در مقابله با دو قطب نظام سلطه آن زمان یعنی آمریکا و شوروی که علیه انقلاب اسلامی با همه اختلافات متحد شده بودند، با الگوگیری از قیام حسینی و فرهنگ عاشورایی با شعار هیهات منا الذله با خلق حماسه‌های بی‌نظیر از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دفاع نمودند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوی اظهار داشت: یکی از عظیم‌ترین رخدادهای تاریخ معاصر ایران جنگی است که صدام حسین رئیس وقت رژیم، عراق، حدود یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر ایران تحمیل نمود. جنگ رژیم بعثی عراق با جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین جنگ‌های دوره معاصر در جهان است.

وی تصریح کرد: به دلیل دخالت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ و برخی از رژیم‌های عربی منطقه خلیج‌فارس از رژیم بعثی عراق از روزهای آغازین جنگ، ماهیت بین‌المللی این جنگ، به‌مراتب از بسیاری از جنگ‌های کشورهای جهان بیشتر بوده است. این جنگ که به مدت هشت سال به طول انجامید یکی از کم‌سابقه‌ترین و استثنایی‌ترین جنگ‌ها در عصر جهان دوقطبی و دوران جنگ سرد بوده که دو ابرقدرت وقت دنیا، عملاً در یک جبهه واحد و به‌صورت همگرا از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند.

انتهای خبر/