جعفر حسن‌زاده مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان خوی و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: میادین نبرد و سنگرهای رزمندگان آکنده از حضور خدا و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بود نیایش‌ها و شب زنده داری‌ها و توسل خالصانه رزمندگان و امت شهیدپرور به ائمه معصومین (ع) فضای کشور را به عطر ایمان و معنویت معطر کرده بود و روح عبودیت در مردم موج می‌زد؛ حتی بی‌تفاوت‌های جامعه در این فضای معنوی به خود آمده و تحول عمیق درونی در آنها ایجاد شد.

وی افزود: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس تغییر و دگرگونی بی‌سابقه در باورهای قشر جوان بود که به‌گونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت خودسازی معنوی و تهذیب نفس، فضاسازی معنوی و روحی پرجاذبه برای نسل جوان از بارزترین دست آوردهای دفاع مقدس بوده است. به‌گونه‌ای که جبهه‌های جنگ مأمن عارفان جوانی بود که در میدان شهادت از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس تمرین عملی مردم بود برای مقاومت و پایداری در برابر دشمن تجربه‌های نتیجه‌بخش این مقاومت تسلیم نمودن دشمنان در برابر اراده مستحکم ملت ایران بود، رژیم بعثی با حمایت استکبار جهانی باهدف تصرف جمهوری اسلامی ایران و انهدام انقلاب اسلامی در مدت کوتاهی برنامه‌ریزی نموده بود؛ ولی با پایداری ملت ایران نه‌تنها به اهداف نرسید؛ بلکه خود منهدم شد.

حسن زاده تصریح کرد: ایثار و شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی به‌عنوان یکی از دست آوردهای فرهنگی دفاع مقدس، حفظ ارزش‌های معنوی به‌عنوان یکی از عوامل حفظ و استمرار انقلاب اسلامی در حد زیاد و خیلی زیاد بوده است.

انتهای خبر/