ماموستا سید سعید حسینی امام‌جمعه قطور در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، با بیان اینکه قرآن و پیامبر گرامی اسلام کانون وحدت مسلمانان است و با یادآوری اینکه هفته وحدت ابتکار امام راحل برای خنثی‌کردن توطئه‌های استکبار است خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصت خوبی برای بسط و گسترش زمینه‌های تفاهم و تعامل هر چه بیشتر میان علما و دانشمندان جهان اسلام است.

وی به نقشه‌های تفرقه‌افکن دشمنان اسلام و مسلمین اشاره و بیان کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی هدف اصلی دشمنان علیه جهان اسلام است تا با ایجاد شکاف در صف مسلمانان به نیات شوم خود دست یابد، بنابراین مسلمانان باید در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام به‌خصوص استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هوشیار باشند و با زمان‌شناسی و بصیرت اسلامی، اجازه تفرقه‌افکنی به آنان را ندهند.

وی اضافه کرد: روشن است که وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین فرقه‌های اسلامی امری لازم و ضروری است. وحدت میان شیعه و سنی باعث می‌شود تا جهان اسلام مقابل قدرت‌های استکباری پیروز شود.

امام‌جمعه قطور به اهمیت و ضرورت همبستگی و یک‎دلی جهان اسلام به‌ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب تأکید کرد و افزود: باید نقشه‌های دشمنان را بشناسیم و با افزایش بصیرت همان‌طور که امام خامنه‌ای (مدظله) می‌فرماید از تعصب نژادی و قومی و طایفه‌ای یا ملی‌گرایی و تحریک تعصبات فرقه‌ای یا شیعه و سنی جلوگیری شود چرا که عدم جلوگیری و دامن‌زدن به این اختلافات مذهبی، دستاوردی به‌جز بازی در زمین دشمن و کمک به اهداف شوم آنها ندارد.

وی آیاتی از قرآن کریم را دررابطه‌با وحدت اسلامی بیان و اظهار داشت: یکی از زیباترین و والاترین واژه‌ها، واژه وحدت و برادری است. برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام برای جوامع بشری به ارمغان آورد و با استناد به آیات قرآن، جوامع اسلامی را به اعتصام به حبل متین الهی و پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه عبودیت اللّه، دعوت کرد. مسلمانان نیز در پرتو عمل به این دعوت و حرکت در طریق وحدت، متحد شدند و بر دشمنان چیره شدند.

ماموستا سید سعید حسینی در پایان گفت: دین اسلام به‌عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل، به انسان‌ها عرضه شده است و هر گونه اختلاف و تفرقه بین مسلمانان چهره این دین را خدشه‌دار خواهد کرد.
انتهای خبر/